skip to Main Content
«همیار مهر»، استارتاپ یک توان‌یاب ۹۸درصد برای زندگی بهتر معلولان
جامعه کیوسک

«همیار مهر»، استارتاپ یک توان‌یاب ۹۸درصد برای زندگی بهتر معلولان

«وحید رجب‌لو» یک جوان کرجی است که با ۹۸درصد معلولیت توانسته یک استارتاپ ویژه برای معلولان راه‌اندازی کند. او تنها با توان۲۰درصد از دست راستش کارهایش را انجام می‌دهد.

وحید که ۳۰ ساله است با بیماری ژنتیکی SMA به دنیا آمد و به مرور قدرت دست و پایش را از دست داد. اما وحید حالا ۱۱ سال است که دستش توی جیب خودش است و دارد یک تنه خرج زندگی خودش را با برنامه‌نویسی و طراحی وب می‌دهد و حالا توانسته در مسابقه استارتاپ‌ها با استارتاپ ساخته خودش به نام «همیار مهر» نفر سوم شود.

او می‌گوید به دلیل شرایطش نتوانسته ادامه تحصیل بدهد چون مدارس ثبت‌نامش نمی‌کردند و تا دوم دبیرستان بیشتر درس نخوانده و از آن موقع به بعد نشسته پشت کامپیوتر و برنامه‌نویسی یاد گرفته و وارد بازار کار شده است.

وحید درباره استارتاپش می‌گوید بعد چند سال که کار می‌کرده بیماریش پیشرفت می‌کند تا اینکه به تا اینکه به فکر سامانه‌ای به نام «همیارمهر» افتاده. بر اساس این ایده مشاغل کل کشور مثل آرایشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و خیلی‌های دیگر حاضرند به معلولان خدمات عرضه کنند مثلا یک توان‌یاب با آرایشگر تماس بگیرد و بخواهد که به خانه‌اش برود.

استارتاپ وحید در حال حاضر نیاز به حامی مالی دارد و ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیون تومان راه‌اندازی کشوری آن هزینه خواهد داشت اما به گفته وحید اگر این کار بالا برود چندین برابر این پول بر می‌گردد و مشاغلی که ورود می‌کنند هم رشد درآمد خواهند داشت.

او می‌گوید هدفم این است که استارتاپم را بتوانم بالا نگهدارم. چون خیلی برایم مهم است. خیلی برایش زحمت کشیدم. و آرزو دارم زندگی برایم راحت‌تر شود. من خیلی سخت کار می‌کنم. ماهی ۲۰ جلسه باید کاردرمانی شوم تا دستم از کار نیفتد و هزینه این موضوع بالاست و اگر حواسم نباشد، دستم مثل باقی اعضایم از کار می‌افتد. اصلا نه من نه خانواده به خاطر من نمی‌توانیم سفری برویم. شهرها هم که هیچ کدام برای معلولان مناسب‌سازی نشده است.

همچنین بخوانید:  شهر؛ گهواره‌ خلاقیت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗