skip to Main Content
از ۱۰۲سوله بحران فقط ۲۲سوله در اختیار شهرداری است
جامعه کیوسک

از ۱۰۲سوله بحران فقط ۲۲سوله در اختیار شهرداری است

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه از ۱۰۲سوله مدیریت بحران در تهران فقط ۲۲سوله در اختیار سازمان مدیریت بحران است گفته بقیه سوله‌ها یا به ورزشگاه تبدیل شده و یا به عنوان فضای کسب و کار و کاربری‌های غیرمعقول بدل شده که هرجایی را می‌توان برایشان متصور شد جز اینکه در پایگاه مدیریت بحران برپا شوند.

به گفته فراهانی سوله آبشناسان در منطقه چهار به‌رغم هزینه چهار میلیارد تومانی شهرداری تهران تبدیل به شهربازی شده و طی قراردادی این سوله به مدت ۱۰ سال به یکی از نورچشمی‌های مدیریت شهری سابق با بهای اندک واگذار شده است. همچنین برخی سوله‌ها در ازای بدهی شهرداری به پیمانکارانش به آنها واگذار شده است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه تا امروز چهار سوله بازپس‌گرفته شده است اما اما این تعداد کافی نیست به شهردار تهران تذکر داده به سرعت این سوله‌ها را به کاربری اصلی خود بازگرداند چراکه زلزله خبر نمی‌کند.

شهردار تهران هم پیشتر گفته بود ۱۱۰ پایگاه یا سوله مدیریت بحران در اختیار بخش‌های مختلف از جمله صدا و سیما بوده که شهرداری در حال پس‌گرفتن آنها است. تهران پنجمین شهر ریسک‌پذیر جهان است با این‌حال به نظر نمی‌رسد کلانشهر درباره یک زلزله بزرگ آمادگی داشته باشد.

همچنین بخوانید:  تخریب برخی بیمارستان‌های زلزله‌زده و نیاز به خون O مثبت و منفی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗