skip to Main Content
۶درصد زنان تهران خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند
Gagged woman, close-up, blurred
جامعه کیوسک

۶درصد زنان تهران خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته طبق تحقیقات صورت گرفته در استان تهران ۶درصد زنان خشونت جنسی و ۸ درصد خشونت عاطفی و روانی و در کل ۲۷درصد زنان یکی از اشکال خشونت را تجربه کرده‌اند.

به گفته فرید براتی بخش‌هایی از خشونت‌ها  نادیده گرفته‌شده است و ما اطلاعات و آمار دقیقی در این مورد نداریم چراکه بسیاری از زنان خشونت‌دیده گزارش نمی‌دهند.

او همچنین اضافه کرده بخشی از جامعه را کارگران جنسی تشکیل می‌دهند که هیچ جا دیده نمی‌شود، درواقع جمعیت پنهانی‌ند که «ما به شکل قانونی و شرعی آن‌ها را قبول نداریم» اما حضور آن‌ها در جامعه دارای آثار و تبعات است.

براتی در ادامه گفته زنان در محیط‌های کار هم دچار خشونت‌ها یا سوءاستفاده‌های جنسی می‌شوند. او همچنین گسترش خشونت در ایران را برگرفته از فرهنگ مذکر و مردسالار تاریخ کشور دانسته است.

درباره خشونت‌های جنسی در کشور خلاء قانونی وجود دارد و مردان در خشونت‌های جنسی به راحتی تبرئه و زنان متهم می‌شوند. در تنها مطالعه کشوری که در سال ۱۳۸۳ در مراکز ۲۸ استان انجام شد، شیوع حداقل یک‌ بار تجربه خشونت در عمر زنان، ۶۶ درصد برآورد شد. لایحه منع خشونت علیه زنان سال‌ها است که در رفت و آمد بین مجلس و قوه قضایه و دولت است.

همچنین بخوانید:  چالش‌های معیشتی زنان؛ برای خانواده یا به ضرر آن
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗