skip to Main Content
دفاع سازمان زیباسازی از «زندان‌های متحرک» تهران
جامعه کیوسک

دفاع سازمان زیباسازی از «زندان‌های متحرک» تهران

پس از اعتراض چند عضو شورای شهر تهران به شیوه تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها که از آنها با عنوان «زندان‌های متحرک» یاده کرده بودند، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ گفته شیوه تبلیغات روی اتوبوس‌ها در تمام کشورها یکسان است.

براساس مصوبه سال ۹۲ شورای شهر تهران نظارت و مدیریت بر تمامی فضاها و اماکن شهری که از آن به‌عنوان اماکن عمومی یاد می‌شود، برعهده سازمان زیباسازی شهر تهران گذاشته شده و بر همین اساس تبلیغات بر بدنه اتوبوس‌ها هم بر عهده این سازمان است.

عیسی علیزاده با اشاره به اینکه از ۶هزار اتوبوس تهران روی ۹۱۳دستگاه از آنها تبلیغات انجام شده است گفته در این‌باره علاوه بر آنکه باید حقوق شهروندی در نظر گرفته شود؛ باید حقوق بخش خصوصی نیز به همان میزان برای منتقدان اهمیت داشته باشد. نمی‌توان صحبت از درآمد پایدار در شهر تهران داشت، اما حقوق بخش خصوصی را در این میان در نظر نگرفت. بخش خصوصی تنها تبلیغات متحرک را که روی بدنه کوتاه و یا لاستیک اتوبوس‌ها که نمی‌خواهد. رعایت این حقوق به معنای سودجویی نیست.

انتقاد اصلی از شیوه تبلیغ بر روی اتوبوس‌ها درباره کیفیت بد برچسب‌هایی است که دید مسافران از بیرون از اتوبوس را مسدود می‌کند و مانع از رسیدن نور به داخل اتوبوس هم می‌شود. در بسیاری موارد حتی مسافران ایستگاه مورد نظر خود را هم نمی‌توانند ببینند. مسئولان شهرداری دائما مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می‌کنند اما نه تنها فضای مناسبی برای مسافران اتوبوس و مترو ایجاد نمی‌کنند که حداقل حقوق آنها را هم برای درآمدزایی نقض می‌کنند.

همچنین بخوانید:  وقتی توسعه شهری، حمل‌و نقل عمومی و تردد پیاده‌ها را اولویت می‌بخشد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗