skip to Main Content
معاون سازمان محیط زیست: خودروسازان و تولیدکنندگان سوخت، پدرخوانده‌های آلودگی هوا هستند
اقتصاد زمین کیوسک

معاون سازمان محیط زیست: خودروسازان و تولیدکنندگان سوخت، پدرخوانده‌های آلودگی هوا هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چندی پیش در صحن شورای شهر تهران گفته بود برای حل مشکل آلودگی هوا باید مقابل گادفادرهایی (پدرخوانده‌) قرار گرفتکه زورشان هم کم نیست. مسعود تجریشی، معاون او در توضیح این حرف‌های کلانتری گفته صنایع خودروساز و تولیدکنندگان سوخت پدرخوانده‌های آلودگی هوا در ایرانند.

به گفته او اگر خودروسازان نخواهند کیفیت تولیدات خود را بهبود بخشند، کسی نمی‌تواند حریف آنها شود و این وضعیت نشان می‌دهد که  قدرت بسیار زیادی دارند و توان لابی‌گری آن‌ها در کشور کم‌نظیر است.

تجریشی همچنین اضافه کرده در حوزه تولید سوخت نیز یکی از دغدغه‌ّها مربوط به کاهش آلودگی هواست. سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه به طور شفاف عمل و با وزیر نفت نامه‌نگاری خود را آغاز کرده و طبق این پیگیری‌ها آقای زنگنه قول داده‌ است هر پالایشگاهی که از تولید سوخت استاندارد تخطی کند، تعطیل شود.

سهم منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی ۸۵ درصد و در تولید ذرات معلق ۷۰ درصد ارزیابی شده است با این همه همچنان استفاده از خودروی شخصی به دلیل ضعف حمل و نقل عمومی، محبوب‌ترین شیوه جابجایی در شهرهای بزرگ است. دولت قرار بود بنزین را در کلانشهرها با استاندارد یورو ۴ عرضه کند اما همچنان میزان برخی آلاینده‌ها در این بنزین‌ها از استاندارد یورو۴ بیشتر است. حتی کمپین‌های مردمی در اعتراض به خودروهای بی‌کیفیت هم نتوانست به نتیجه‌ای برسد و حتی اعتراض به کیفیت خودرو در نهایت به موضوعی امنیتی تبدیل و با معترضان برخورد قضایی شد.

همچنین بخوانید:  نقش لابی خودروسازان در افزایش آلودگی هوا
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗