skip to Main Content
برای حل مشکلات محیط زیست باید مقابل پدرخوانده‌ها ایستاد
جامعه زمین کیوسک

برای حل مشکلات محیط زیست باید مقابل پدرخوانده‌ها ایستاد

رئیس سازمان محیط زیست کشور که امروز (یکشنبه ۷آبان) مهمان شورای شهر تهران بود گفته مشکل اصلی تهران، آلودگی هوا است و ممکن است که برای حل این مشکل حتی چند کارخانه هم تعطیل شود و برای این کار باید پدرخوانده‌هایی قرار گرفت که زورشان هم کم نیست.

به گفته عیسی کلانتری در جنوب تهران ۶۰ منطقه زباله‌سوزی وجود دارد که برخی زباله و لاستیک را آتش می‌زنند تا فلزات موجود در آن را بردارند و برهمین اساس یکی از قوی‌ترین مدیرکل‌های محیط زیست را به تهران آوردیم تا ظرف سه ماه آینده این مشکل را حل کنند.

او با اشاره به اینکه ۴۲۲ صنعت آلاینده در تهران شناسایی شده اضافه کرده شهرداری جریمه این واحدهای آلاینده را باید صرف رفع آلودگی کند نه اینکه این جریمه را صرف کارهای دیگر کند و برای رفع کسری بودجه‌اش در نظر بگیرد.

به اعتقاد او ۲۰ درصد آلودگی هوای تهران و کرج به دلیل فعالیت یک نیروگاه است و وزیر نفت نیز تاکید کرده که اگر پالایشگاهی سوختش غیراستاندارد باشد تعطیلش کنید. نیروگاهی همچون نیروگاه شهید رجایی در روزهایی که وارونگی دما را شاهد هستیم ۲۰ درصد آلودگی هوا را تولید می‌کند.

در همین حال حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران خطاب به کلانتری گفته ادبیات او مبتنی بر این است که به هیچ‌کس برنخورد و صنایع خودروسازی، لاستیک و … بدشان نیاید.

او با اشاره به اینکه دستور محیط زیستی مبنی بر شماره‌گذاری نکردن خودروهای فرسوده کمتر از ۴۸ ساعت تاب نیاورد گفته پدرخوانده‌ها پای کار آمدند و جلوی کار را گرفتند.

همچنین بخوانید:  فهم بیماری همه‌گیر با فوكو؟

در سال‌های گذشته و با وجود عیان‌شدن سیاست‌های غلط زیست‌محیطی که بحران‌های مختلف آلودگی هوا و آب و خاک را ایجاد کرده است و با وجود خطابه‌های تند و غرای روسای سازمان‌ محیط زیست دولت همچنان به این سیاست‌ها ادامه می‌دهد.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗