skip to Main Content
تغییر هنر ایران با ۵۰۰امضا؟
فرهنگ کیوسک

تغییر هنر ایران با ۵۰۰امضا؟

افشین پیرهاشمی، نقاش برای حل مشکل هنرمندان جوان خواسته ۵۰۰نفر هنرمند در نامه‌ای به حسن روحانی از دولت ۱۰میلیارد تومان کمک بخواهند و این پول را به هنرمندان وام بدهند.

پیرهاشمی معتقد است در هر کشوری با امضای صد تا ۲۰۰نفر هنرمند «وضعیت هنر آن کشور» عوض شده است.

او گفته وقتی هنرمند جوان ٣٠ساله‌ای که تا دو سال قبل هم می‌توانست تابلو بفروشد به من نامه می‌فرستد که حتی پول ندارد رنگ بخرد دلم آتش می‌گیرد.

او گفته هنرمندان درجه یکی می‌شناسد که «وضعیت معیشتی افتضاحی» دارند و اگر به آنها وام داده شود می‌توانند شروع به کار کنند و پول وام را بگردانند.

او مدعی شده انجمن نقاشان به‌جای رسیدگی به وضع هنرمندان جوان و مشکلات آنها کارش امضاکردن بیانیه شده، در واقع انجمن نقاشان الان انجمن هنرمندانی است که پولدارند به‌خاطر اینکه «کلی حق عضویت» پرداخت می‌کنند. حال چطور آرتیستی که پول ندارد لوازم نقاشی بخرد، پول عضویت انجمن نقاشان را می‌دهد؟

درخواست جمع‌آوری امضا برای درخواست کمک از رئیس دولت در حالی است که در تمام چند دهه گذشته اجازه ایجاد نهادهای صنفی قدرتمند به هیچ صنفی داده نشده است و در نبود این نهادهای صنفی هنرمندان و دیگر اصناف نتوانسته‌اند به حقوق حقه خود دست پیدا کنند. قانون اساسی بر اجازه تشکیل آزادانه نهادهای صنفی و سندیکا تاکید کرده است.

همچنین بخوانید:  خواسته فیفا حضور بدون تبعیض جنسیتی تماشاگران در همه مسابقات است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗