skip to Main Content
والدین عامل ۸۶درصد کودک‌آزاری‌هایند
جامعه کیوسک

والدین عامل ۸۶درصد کودک‌آزاری‌هایند

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی گفته ۸۶درصد کودک‌آزاری‌ها از طرف والدین انجام شده و در این میان پدران عامل ۶۰درصد کودک‌آزاری‌هایی‌ند که در سال گذشته به این مرکز گزارش شده‌اند.

به گفته حسین اسدبیگی در گزارش‌هایی که سال گذشته به مرکز فوریت‌های اجتماعی رسیده ۱۶۴۲ مورد کودک‌آزاری به وسیله پدران و ۷۳۹مورد کودک‌آزای هم به وسیله مادران رخ داده است.

بر اساس آمار رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی فقط ۱/۵درصد کودک‌آزاری‌ها به وسیله غریبه‌ها صورت گرفته است.

او با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اضافه کرده تصویب این لایحه نقش مهمی در حمایت از کودکان ایفا می‌کند. در این لایحه سوء‌رفتار، بهره‌کشی، فحشا، معامله و خرید و فروش کودک مدنظر قرار گرفته است. همچنین اگر کودک مورد تحقیر قرار بگیرد، ترسانده شود و یا در وضعیتی قرار بگیرد که از لحاظ روانی مورد آزار قرار بگیرد، مصداق کودک آزاری در نظر گرفته شده است.

لایحه حمایت از کودکان ۶سال است که به مجلس فرستاده شده اما همچنان به طور کامل تصویب نشده است، این در حالی است که کودک‌آزاری یکی از بیشترین موارد تماس با اورژانس اجتماعی است و ۲۳درصد این تماس‌ها را شامل می‌شود. معاون سابق رئیس دولت در امور زنان و خانواده پیشتر گفته بود کودکان بدون اینکه صدایی داشته باشند در حال قربانی‌شدنند.

همچنین بخوانید:  تایید وجود باندهای قاچاق اعضای بدن کودکان در کشور
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗