skip to Main Content
دستکاری دبیر در بودجه مصوب شورای شهر به نفع شهرداری
جامعه کیوسک

دستکاری دبیر در بودجه مصوب شورای شهر به نفع شهرداری

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفته بودجه مصوب شهرداری در شورای شهر از طرف علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دستکاری شده است.

به گفته مجتبی شاکری با از اواخر اسفند ماه پارسال با بررسی ردیف‌های مربوط به مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص شد که نسخه تایید شده از طرف فرمانداری با نسخه نهایی که در صحن برای آن رأی‌گیری شد، تفاوت دارد. اما با وجود اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم بروز چنین تخلفی را تأیید کرد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه آن را نپذیرفت و به جای توضیح درباره بند بند نامه درپاسخی کوتاه مدعی شد که طبق توافق در کمیسیون تلفیق، این تغییرات را اعمال کرده است.

شاکری با اشاره به پیشنهاد کاهش ۳۵۰میلیارد تومانی ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مخالفت کمیسیون فرهنگی با این موضوع گفته دبیر قول داده بود که از بودجه پروژه‌ها کاسته نخواهد شد بلکه حقوق‌ها به عنوان بودجه جاری کاهش خواهد یافت اما این اتفاق نیافتاده و دستکاری‌های متوعی در بودجه فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران حداقل ۱۲ مورد از کد پروژه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی در لایحه بودجه از سوی شهرداری ارائه نشده بود و در زمان بررسی بودجه هم مورد تقاضا نبوده است، ولی در پیوست مصوبه بودجه مشاهده می‌شود و معلوم نیست این ردیف‌ها از چه مسیری وارد بودجه شده و چگونه مورد تصویب قرار گرفته است؟

تغییر در بودجه‌های مصوب شورای شهر پیشتر به کرات از طرف شهرداری رخ داده است که هزینه‌های فاقد سند در تمام دوران شهرداری‌ها نشان از این تغییرات بودجه‌ای است اما این از موارد معدودی است که یک عضو شورای شهر برخلاف رای شورا به تنهایی و به نفع شهرداری در بودجه دست می‌برد و هیات رئیسه شورا هم طبق معمول این نوع اتفاق‌ها در مقابل آن سکوت کرده است.

همچنین بخوانید:  گرانی کدام کالا‌ها را از سفره مردم حذف کرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗