skip to Main Content
نماینده مجلس: منافع شخصی مانع رسیدگی شورای چهارم به پرونده املاک نجومی شد
جامعه کیوسک

نماینده مجلس: منافع شخصی مانع رسیدگی شورای چهارم به پرونده املاک نجومی شد

علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس گفته شورای چهارم شهر تهران به دلیل «منافع و مضار برخی اشخاص» موضوع واگذاری املاک نجومی را پیگیری نکرد.

به گفته این نماینده مجلس گزارش دادستان کل کشور وقوع تخلف را تایید کرده هرچند شهردار فعلی تاکید می‌کند جرمی رخ نداده بلکه تخلف صورت گرفته است، در حالیکه انحراف از قوانین اقدام غیرقانونی بوده و برای مردم تخلف و جرم تفاوتی ندارد.

او با اشاره به اینکه مدیری که ملتزم به قانون نباشد، مدیر متخلف محسوب می‌شود، گفته با اینکه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری «با لابی‌گری‌های شهرداری» به سرانجام نرسید اما این موضوع هنوز منتفی نشده چراکه همچنان ابهام در این‌باره برای مردم و نمایندگان باقی مانده است.

رحیمی همچنین گفته اگر شورای پنجم شهر تهران رسیدگی به چگونگی واگذاری املاک به مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر قبلی رسیدگی کند دیگر نیازی به تحقیق و تفحص در مجلس نخواهد بود.

اسفندماه پارسال بود که مجلس تصمیم گرفت برای روشن‌شدن ابعاد واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص از این سازمان تحقیق و تفحص کند با این‌حال با لابی‌های شهرداری این طرح به تصویب نرسید. محمود صادقی یکی از نمایندگان مجلس از پرداخت ۱۰میلیارد تومان تراکم به برادر یکی از نمایندگان برای توقف طرح خبر داده بود. او همچنین گفته بود دو نماینده عضو فراکسیون امید محور لابی‌گری‌ها به نفع شهرداری بودند.

 

همچنین بخوانید:  گزارشگری از خطر
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗