skip to Main Content
باغ کتاب بدون مجوز شورای شهر ساخته شده
جامعه کیوسک

باغ کتاب بدون مجوز شورای شهر ساخته شده

محمد حقانی، عضو شورای شهر تهران گفته برای ساخت باغ کتاب تهران ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه شده در حالیکه شهرداری برای انجام این کار اجازه شورای شهر را نگرفته است.

به گفته حقانی با وجود درج اعتبار برای این پروژه مصوبه‌ای از شورا در این‌باره ارائه نشده است. یعنی تا امروز ۳۲۰ میلیارد تومان خرج این پروژه شده بدون آنکه در شورا تصویب شود.

او همچنین از واگذاری این پروژه به موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم انتقاد کرده و اضافه کرده این واگذاری خارج از موازین قانونی است و در کد پروژه سازمان چنین بندی وجود ندارد.

باغ کتاب یکی از آخرین پروژه‌های عظیمی است که شهردار فعلی تهران پیش از ترک شهرداری آن را افتتاح کرده است. در سال‌های مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تمایل به ساخت پروژه‌های بسیار بزرگ و پرهزینه بیشتر از هر زمان دیگری بوده و برخی از این پروژه‌ها با هزینه بسیار بیشتر نسبت به برآورد اولیه و با کارایی کمتر به بهره‌برداری رسیده است.

از طرفی مشخص نیست چرا اعضای شورای شهر تهران در تمام این سال‌ها به ساخت این باغ بدون مصوبه شورا اعتراض نکردند و در ماه‌های پایانی عمر شورای شهر و پس از بهره‌برداری از این باغ به انتقاد از آن پرداخته‌اند.

همچنین بخوانید:  زندگی در تعلیق
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗