skip to Main Content
رئیس‌جمهوری فرانسه مشکلات آفریقا را مرتبط به تمدن آنها دانست
سیاست کیوسک

رئیس‌جمهوری فرانسه مشکلات آفریقا را مرتبط به تمدن آنها دانست

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سخنرانی آخر هفته‌اش طرفدارانش را خشمگین کرد. او در سخنرانیش در اجلاس جی۲۰ اعلام کرد که تصور می‌کند آفریقایی‌ها از مشکلات مربوط به تمدن رنج می‌برند، که این امر ممکن است مربوط به زنان آفریقایی‌ای باشد که ۷ یا ۸ بچه‌ دارند.

او در ادامه مسائل بیشتری را در مورد آفریقا مطرح کرد که زیر سوال‌بردن زنانی که ۷ یا ۸ دارند فقط قسمتی از آن‌ها بود. «بحران آفریقا امروز متفاوت است. مسئله عمیق‌تر از این حرف‌هاست و مربوط به متمدن بودن می‌شود.» این بخشی از صحبت‌های ماکرون است. او همچنین گفته «حکومت‌های ناشایست، تطور دموکراتیک پیچیده، بالا پایین شدن آمار مرگ و میر… این‌ها از اساسی‌ترین بحران‌های آفریقاست… در یکی از هشت کشور آفریقایی هر زن‌ ۷ تا ۸ بچه‌ به دنیا می‌آورد.»

ماکرون پیش‌تر به عنوان یک سیاستمدار میانه‌رو شناخته می‌شد، به ویژه در مقایسه با کاندیدای به شدت راست‌گرا رقیبش ماریان لوپن. اما پس از سخنرانی اخیرش و طرح ایده‌هایش در مورد آفریقا و به طور مشخص همین جملات در رابطه با مقصر دانستن زن‌های آفریقایی، بسیاری را واداشته تا در تصور خود مبنی بر میانه‌رو بودن ماکرون تجدید نظر و یا دستکم شک کنند.

همچنین بخوانید:  ماساژ یك میلیون تومانی شكلات و شیر و عسل در اسپاهای ایرانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗