skip to Main Content
پیروزی بزرگ کنشگران امریکایی برای ممانعت از لغو اوباماکر
جامعه سیاست کیوسک

پیروزی بزرگ کنشگران امریکایی برای ممانعت از لغو اوباماکر

کنشگران پیشرو امریکایی اعلام کرده‌اند در برابر تصویب لایحه‌ برنامه سلامت حزب جمهوری‌خواه برای جایگزینی با بیمه‌ همگانی در امریکا موسوم به (اوباما کر) مقاومت خواهند کرد. پس از تظاهرات گسترده علیه این لایحه، سنا اعلام کرد به علت نبود حمایت کافی رای‌گیری را به تعویق انداخته است. کنش‌گران این عقب‌نشینی را پیروزی بزرگ و گام نخست در حمایت از بیمه‌ سلامت همگانی و دولتی (single-payer healthcare) خوانده‌اند.

صدها فعال از گروه‌های مختلف از جمله گروه «فرزند پروری تنظیم شده» (Planned Parenthood) و گروه‌های «انقلاب ما» و غیره هفته‌ گذشته توان‌شان را به سازماندهی و برگزاری تظاهرات علیه تصویب این لایحه‌ تخصیص دادند. لایحه‌ای که بر اساس محاسبات سی بی او (دفتر برنامه‌ریزی و بودجه کنگره) در ۱۰ سال آینده منجر به خارج شدن ۲۲میلیون نفر از لوای بیمه بهداشت و سلامت خواهد شد.

نتیجه‌ این تظاهرات این شد که در روز سه‌شنبه، هنگام رای‌گیری  بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه، از رای دادن امتناع کردند و «میچ مک‌کانل» به نمایندگی از اکثریت رای‌گیری را تا جلسه‌ بعدی به تعویق انداخت. جمهوری‌خواهان تنها کسانی نیستند که از تصویب این قانون نفع زیادی خواهند برد بلکه، تصویب این لایحه پیروزی بزرگی برای شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود.

گروه انقلاب ما که در دوره‌ کاندیدا شدن برنی سندرز شروع به فعالیت کرد، اعلام کرد که مردم نزدیک به ۸هزار تلفن به نماینده‌هایشان در سنا زده‌اند تا از تصویب لایحه جلوگیری کنند. در یکی از بیانیه‌های این گروه‌ها آمده است «چیزی که مردم می‌گویند این است: ما جامعه می‌خواهیم، نه بازاری که از سلامت ما حمایت کند.»

همچنین بخوانید:  چطور دادخواهی از جنایت و شکنجه جهانی می‌شود؟

از آن‌جایی که رای‌گیری صورت نگرفت، همه چیز تا چهارم جولای که اولین جلسه بعد از سه‌شنبه‌ گذشته است، معلق خواهد ماند. کنشگران اعلام کرده‌اند که در روز چهار جولای با برگزاری تظاهرات دیگری مطالبه‌شان را پیگیری خواهند کرد، و این داستان تا رد این لایحه ادامه خواهد داشت.  در حالیکه چالش حزب جمهوری‌خواه این خواهد بود که خیلی از نمایندگان سنا در آن روز از ایالت‌هایشان باز خواهند گشت، و در این مدت احتمالا برخورد مردم ایالت‌شان رای‌گیری را به نفع تصویب این لایحه سخت‌تر خواهد کرد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗