skip to Main Content
بوی بد در خاش ۵۲تن را راهی بیمارستان کرد
جامعه کیوسک

بوی بد در خاش ۵۲تن را راهی بیمارستان کرد

بامداد امروز بوی بد مرموزی شهر خاش را فرا گرفت که بر اثر آن ۵۲ تن از شهروندان دچار مشکلات تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت و منشاء این بو انجام شده است. مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۳۵تن از اهالی از بیمارستان مرخص شده‌اند گفته مابقی که عمدتا دارای سابقه بیماری تنفسی بودند، در بیمارستان بستری هستند.

غلامرضا اربابی همچنین اضافه کرده کارشناسان موارد مختلفی را مطرح کردند. به عنوان مثال برخی معتقد بودند که فعالیت آتشفشان تفتان ممکن است باعث ایجاد این بو شده باشد. گروهی دیگر فعالیت کارخانه ایزوگام را عامل ایجاد این بو می‌دانستند و برخی دیگر نیز معتقد بودند که منشا این بو می‌تواند از شهرک صنعتی خاش باشد؛ اما تاکنون تمامی این موارد در حد احتمال و گمانه‌زنی اولیه بوده و هیچ چیز به شکل قطعی اعلام نشده است.

فعالیت‌ کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی تا شعاع ۱۲۰کیلومتری شهرها ممنوع است با این‌حال این قانون اجرا نمی‌شود. ضمن اینکه کارخانه موظف به نصب فیلترهای تصفیه هوا و آبند که بسیاری از کارخانه‌ها به این موضوع بی‌توجه‌اند و نظارت دقیقی هم در این‌باره از طرف سازمان محیط زیست بر روی کارخانه وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  جنوب‌شرق ایران در فقر انرژی و آب
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗