skip to Main Content
کاهش تقاضای جهانی برای زغال‌سنگ در دومین سال پیاپی
زمین کیوسک

کاهش تقاضای جهانی برای زغال‌سنگ در دومین سال پیاپی

مطالعات نشان می‌دهند با کاهش مصرف زغال‌سنگ در آمریکا و چین، میزان تقاضای برای این سوخت آلوده‌کننده محیط زیست در دو سال پیاپی کمتر شده است. انگلستان نیز به عنوان «بارزترین نمونه» در کاهش مصرف زغال سنگ شناخته شد. به طور کل کاهش مصرف این ماده پس از انقلاب صنعتی بی‌سابقه است.

در آمریکا برای تولید برق از گاز پاک‌تر و ارزان‌تری که جایگزین زغال‌سنگ شده است، استفاده می‌شود. مدیر شرکت زغال‌سنگ آمریکا معتقد است که تعهد دونالد ترامپ برای باز گرداندن مشاغل صنعتی مربوطه عملی نخواهد شد. سه نیروگاه بزرگ زغال‌سنگ در انگلستان پس از تحمیل مالیات بر کربن از کار افتادند و سه معدن زیرزمینی زغال‌سنگ نیز بسته شدند. مصرف زغال‌سنگ انگلستان تا۵۲/۵ درصد در سال کاهش یافت و این روندِ کاهش مصرف تا امسال نیز ادامه یافته است.

در سال های اخیر، مصرف زغال سنگ به علت رشد سریع تولید برقِ تجدید پذیر در سراسر جهان تحت تاثیر قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶، منابع تجدید پذیری هم چون باد، خورشید و …، سریع تر از هر سوخت دیگری به میزان بیش از ۱۴ درصد افزایش پیدا کردند. اگرچه رشد تقاضای انرژی در سراسر جهان تنها یک درصد است که بیشترین مقدار آن ازکشور های چین و هند بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی از توافق پاریس خارج شد با اینحال بسیاری از مدیران اقتصادی آمریکا اعلام کردند با وجود مخالفت رئیس‌جمهوری همچنان به توافق پاریس درباره کاهش دمای زمین پایبند خواهند ماند. چین و اتحادیه اروپا هم در مخالفت با تصمیم ترامپ با یکدیگر متحد شده‌اند.

همچنین بخوانید:  گرمای بی‌سابقه در شمال غربی اقیانوس آرام
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗