skip to Main Content
برگزاری جلسات کمیته حادثه معدن یورت بدون حضور کارگران
جامعه کیوسک

برگزاری جلسات کمیته حادثه معدن یورت بدون حضور کارگران

نزدیک به چهل روز از حادثه انفجار معدن زمستان یورت می‌گذرد، زمزمه‌ها حکایت از بازگشایی این واحد معدنی دارد اما در این میان هنوز جلسات کمیته بررسی کننده این حادثه پشت درهای بسته برگزار می‌شود و مسئولان دولتی حاضر نشده‌اند تا از نهادهای صنفی کارگری دعوتی به عمل بیاورند.

علی خدایی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد شدید از عملکرد دولت در مدیریت جلسات کمیته بررسی کننده معدن زغال‌سنگ زمستان یورت گفته در آستانه چلهم معدنچیان کشته‌شده زمستان یورت شاهد از سرگیری فعالیت معدنی هستیم که قرار بود به دلیل حادثه خیز بودن حداقل برای مدت شش ماه تعطیل بماند.

به گفته این فعال صنفی کارگری تا امروز از کارگران حتی برای شرکت در این جلسات کمیته‌ای که مسئولیت بررسی حادثه معدن زمستان یورت را برعهده دارد هم دعوت به عمل نیامده است. به اعتقاد او این رفتار تداعی‌گر رفتار اشخاصی است که می‌خواهند مسئله‌ای را از دید دیگران پنهان کنند.

از زمان انفجار معدن یورت در چهاردهم اردیبهشت امسال که منجر به کشته‌شدن ۴۳معدنچی شد مقامات دولتی بارها فرضیه‌های مختلفی درباره علت آن مطرح کرده‌اند که اغلب مبنای اغلب آنها خطای انسانی و بی‌توجهی معدنچیان به اصول ایمنی است در حالیکه معدنچیان به شدت بر ناامن‌بودن معدن و بی‌توجهی کارفرما به اصول ایمنی اصرار دارند.

همچنین بخوانید:  خنده‌های کودکان را به شهر بازگردانیم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗