skip to Main Content
ابهام در هزینه و علت خرید چاپخانه قدیمی از طرف همشهری
جامعه

ابهام در هزینه و علت خرید چاپخانه قدیمی از طرف همشهری

اسفند پارسال بود که احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران از خرید یک چاپخانه قدیمی «بدون طی‌شدن روال قانونی» از طرف موسسه همشهری خبر داد و در این‌باره به شهرداری تذکر داد. او حالا در گفتگو با میدان می‌گوید شهرداری با گذشت دو ماه هنوز درباره ابهام‌های این معامله پاسخی به او نداده است.

اسفند پارسال بود که احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران از خرید یک چاپخانه قدیمی «بدون طی‌شدن روال قانونی» از طرف موسسه همشهری خبر داد و در این‌باره به شهرداری تذکر داد و از مسئولان همشهری خواست در این‌باره به شورای شهر توضیح دهند. او حالا می‌گوید بعد از گذشت دو ماه هیچ پاسخی از طرف شهرداری دریافت نکرده است.

حکیمی‌پور گفته بود چاپخانه‌ای که شهرداری خریده بسیار قدیمی بوده و در حالیکه موسسه همشهری یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های چاپخانه را دارد باید مشخص شود که «ضرورت خرید این چاپخانه» چه بوده است؟ او همچنین گفته بود خرید این چاپخانه بدون طی‌شدن روال قانونی بوده و مسئولان همشهری در پاسخ گفته‌اند از دو سال قبل برای خرید آن اقدام شده بوده و بالاخره در ماه‌های پایانی پارسال این چاپخانه خریداری شده است.

اما طی‌نشدن روال قانونی خرید و قدیمی‌بودن آن تنها مشکلات این معامله نیست. بر اساس برخی اخبار این چاپخانه با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی خریداری شده است که همچنان دلیل آن در هاله‌ای از ابهام است. احمد حکیمی‌پور در گفتگو با «میدان» در این‌باره می‌گوید «ما هم از روال و دلایل خرید این چاپخانه اطلاعی نداریم چراکه بعد از گذشت دو ماه همچنان شهرداری از پاسخ به این تذکر امتناع می‌کند.»

به گفته او خرید این چاپخانه کلا غیرقانونی بوده و بدون دریافت مجوزهای قانونی صورت گرفته است اما وقتی از شهرداری درباره علل آن سوال می‌شود «پاسخ نمی‌دهند.» حکیمی‌پور می‌گوید این یک روال است که بعد از یک تذکر باید «چندین و چند ماه بگذرد و اعضای شورای چندین نامه پیرو بزنند تا شاید شهرداری به پرسش آنها پاسخ دهد.»

همچنین بخوانید:  برخی اعضای شورا، مانع بررسی جزئیات بودجه شهرداری

او در واکنش به شایعات درباره اینکه شهرداری چاپخانه را با قیمت بسیار بالاتر از ارزش واقعی‌اش خریده می‌گوید «باید ارزش این ساختمان ارزیابی شود و در حالیکه همشهری خودش چاپخانه خیلی خوبی دارد جای سوال است که چرا این چاپخانه را خریدند.»

این عضو شورای شهر تهران بر این موضوع هم تاکید می‌کند که خرید این چاپخانه بدون طی‌شدن روال قانونی و بدون اطلاع شورای شهر « موضوع بسیار مهمی است و او حتما تا روشن‌شدن واقعیت، این ماجرا را دنبال می‌کند.»

انتقاد به موسسه همشهری از طرف شورای شهر تهران فقط به این موضوع محدود نمی‌شود. اعضای منتقد شهرداری در شورای شهر معتقدند این روزنامه که باید منعکس‌کننده مشکلات شهر و نظرات مدیریت شهری و خواسته‌های مردم باشد، گفته‌های آنها را منعکس نمی‌کند و یا سانسور می‌کند. این انتقادها فقط مختص به امروز نیست و از سال‌های گذشته در جریان بوده و در چندین دوره اعضای شورا به این انحصار خبری در روزنامه همشهری انتقاد کرده‌اند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗