skip to Main Content
تندگویان: رانت پشت‌پرده بیلبوردهای تهران مانع شفاف‌سازی است
جامعه کیوسک

تندگویان: رانت پشت‌پرده بیلبوردهای تهران مانع شفاف‌سازی است

محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران سال‌ها است که پیگیر روشن‌شدن چگونگی واگذاری تابلوهای تبلیغاتی تهران است. او که دو بار در این زمینه به شهردار تهران تذکر داده بود در نهایت و بعد از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌هایش گفته «هر جایی که رانت وجود دارد، ناخودآگاه جلوی شفاف‌سازی گرفته می‌شود.»

او از سازمان زیباسازی شهر تهران که مسئول تابلوهای تبلیغاتی است خواسته بود سامانه‌ای برای روشن‌شدن مبلغ، میزان و تعداد قراردادهای تابلوهای تبلیغاتی تهران ایجاد کند تا اعضای شورای شهر بتوانند به این قراردادها دسترسی داشته باشند اما این سازمان از این کار سرباز زده است.

این سازمان به تندگویان گفته «به دلیل مشکلات امنیتی امکان ایجاد این سامانه وجود ندارد.» به اعتقاد او فرایند واگذاری تابلوهای شهر به پیمانکاران و بخش‌ خصوصی باید شفاف‌سازی شود اما بعد از چهار سال تذکر و ۲۶ نامه‌ای که بین شورای شهر و سازمان زیباسازی رد و بدل شده هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است. تندگویان در نهایت گفته مردم باید بدانند که از محل تابلوهای شهری چه میزان درآمد نصیب شهرداری می‌شود.

شهرداری‌ در سال ٩٣ به گفته رئیس وقت سازمان زیباسازی شهر تهران ٨٠‌میلیارد تومان از تابلوهای تبلیغاتی درآمد داشته است، با این حال همچنان روند واگذاری این تابلوها به پیمانکاران شفاف نیست. پیشتر هم اعلام شده بود که این درآمدها زمینه ایجاد رانت را فراهم کرده‌اند چنانکه در روزهای ابتدایی شورای چهارم علت رای یکی از اعضای شورا برخلاف رای تشکیلاتی‌اش «قرارداد برادرانش در پیمانکاری تابلوهای تبلیغاتی در شهرداری» اعلام شد.

همچنین بخوانید:  تحقق‌نیافتن۸۰ درصد اهداف طرح جامع و تفصیلی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗