skip to Main Content
خانواده آتش‌نشانان به جای توضیح، خودرو دریافت کردند
جامعه کیوسک

خانواده آتش‌نشانان به جای توضیح، خودرو دریافت کردند

امروز با حضور حسن روحانی، رئیس دولت به هر کدام از خانواده‌های ۱۶ آتش‌نشانی که در پلاسکو جان باختند یک دستگاه خودروی دنا پلاس اهدا شد. این در حالیست که نه در گزارش دولت و نه در گزارشی که در شورای شهر تهران از این حادثه تهیه شد مشخص نشده که چرا آتش‌نشانان به موقع ساختمان را ترک نکرده‌اند و چرا آنها تجهیزات کافی نداشتند.

شرکت ایران‌خودرو اعلام کرده با توجه به آغاز رسمی تولید خودرو دناپلاس که اولین محصول ایرانی تولید شده بعد از حادثه دلخراش پلاسکو است، کارگران و صاحبان کارخانه‌های بخش خصوصی و این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی این خودروها به خانواده آتش‌نشانان تقدیم کرده‌اند. این در حالیست که روحانی هم در این مراسم حضور داشت.

روحانی نهم بهمن‌ماه دستور تشکیل «هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» را صادر کرده بود و قرار بود این هیات علل و عوامل این حادثه و نحوه مدیریت و کیفیت هماهنگی دستگا‌ه‌های مسئول را بررسی کند اما در گزارش نهایی این موارد چندان روشن نشد.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران بارها از مسئولان خواسته به این پرسش‌ها پاسخ دهند که چرا نیروهای آتش‌نشانی دیر تخلیه شده‌اند و آیا این تاخیر به دلیل نبود ضعف تجهیزات بوده یا خیر؟ با این حال هنوز پاسخ روشنی به این پرسش‌ها داده نشده است.

شائبه استفاده سیاسی از آتش‌نشانان به فهرست‌های انتخاباتی هم کشیده شده است؛ در حال حاضر جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی که در حادثه پلاسکو بسیار مورد توجه قرار گرفت به عنوان سخنگوی لیست اصولگرایان شورای شهر هم انتخاب شده است. در این میان عده ای اعتقاد دارند سخنگوی سازمان آتش نشانی از حادثه پلاسکو به عنوان فرصتی در انتخابات شورای شهر بهره می گیرد، در حالی که در زمان وقوع حادثه پلاسکو تعدادی از اتش نشانان به شدت نسبت به عملکرد ملکی در آن حادثه اعتراض داشتند.

همچنین بخوانید:  بیم و امیدهای خیزش‌ فرانسه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗