skip to Main Content
حوزه آبریز دریاچه ارومیه در بدترین شرایط است
جامعه کیوسک

حوزه آبریز دریاچه ارومیه در بدترین شرایط است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفته دریاچه ارومیه درحال حاضر بین شش حوزه آبریز بزرگ کشور «بدترین شرایط» را دارد و در حالیکه سایر حوزه‌های آبریز دو درصد افزایش ورودی آب داشته‌اند دریاچه ارومیه ۹درصد کاهش داشته است.

به گفته رحیم میدانی اگرچه بارش‌های اخیر موجب ورودی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب شده اما باید گفت که این حجم از آب نمی‌تواند تاثیر چندانی برای بهبود دریاچه ارومیه داشته باشد.

با این همه او پیش‌بینی کرده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا هفت سال دیگر حجم دریاچه ارومیه به ۱۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید که در این شرایط می‌توان گفت که دیگر نگرانی برای وضعیت این دریاچه وجود نخواهد داشت.

دولت در سال‌های گذشته یکی از بزرگترین اهداف زیست‌محیطی‌اش را احیای دریاچه ارومیه معرفی کرده است با این‌حال در سال‌های گذشته خبرهایی درباره پرداخت‌نشدن بودجه مورد نیاز احیای دریاچه و بی‌توجهی دولت به این موضوع منتشر شده است. یکی از اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه پیشتر گفته بود وضعیت غبار نمکی در اطراف دریاچه ارومیه «اسفبار» است و مطالعه بر روی کودکان روستاهای اطراف دریاچه نشان می‌دهد «درصد قابل توجهی از این کودکان دچار مشکل ریه» شده‌اند.

همچنین بخوانید:  چه کسی دشمن واقعی زندگی عشقی ماست؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗