skip to Main Content
ماراتن بوستون میزبان دوباره «زن قانون‌شکن»
جامعه کیوسک

ماراتن بوستون میزبان دوباره «زن قانون‌شکن»

کاترین سویتزر زنی که با دویدن در ماراتن بوستون در سال ۱۹۶۷ شرایط حضور زنان در ماراتن را فراهم کرد سه روز پیش و در سن ۷۰ سالگی با همان شماره ۲۶۱ باردیگر در این ماراتن شرکت کرد.

او در سال ۱۹۶۷ با نام مستعار در ماراتن بوستون شرکت کرد اما زمانیکه وارد مسابقه شد مدیران مسابقه به او حمله کردند و تلاش کردند مانع دویدن او شوند با این حال کاترین با کمک مربیش از دست آنها فرار کرد و مسابقه را به پایان رساند.

بعد از آن اتحادیه ورزشکاران آماتور امریکا تمام زنان را از شرکت در مسابقات دو همراه با مردان منع کرد. منع‌شدن از دویدن همراه با مردان باعث شد بسیاری از زنان به کاترین اعتراض کنند اما او از پای ننشست و با پافشاری در نهایت توانست در سال ۱۹۷۲ برگزارکنندگان ماراتن بوستن را قانع کند که اجازه دویدن زنان همراه مردان را بدهند.

ماه گذشته برگزاری ماراتن تهران و جداسازی زنان از مردان و دویدن زنان دور دریاچه آزادی هم در ایران بحث‌برانگیز شد. همزمان برخی زنان و مردان ایرانی بدون توجه به این موضوع ماراتن کوچکی به راه انداختند و از میدان حسن‌آباد تا میدان آزادی را دویدند. پارسال هم مهسا ترابی در اعتراض به مجاز نبودن شرکت زنان در ماراتن بین‌المللی شیراز دو ساعت زودتر از شروع رسمی مسابقه ماراتن خود را آغاز کرد و ۴۲ کیلومتر را دوید.

همچنین بخوانید:  چشم‌اندازی بر آینده فمنیسم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗