skip to Main Content
معلمان حق‌التدریس و کارگران همچنان در انتظار پرداخت
جامعه کیوسک

معلمان حق‌التدریس و کارگران همچنان در انتظار پرداخت

کانون صنفی معلمان تهران با صدور بیانیه‌ای نسبت به پرداخت‌نشدن مطالبات معلمان حق‌التدریس و همچنین معوقات مزدی فرهنگیان بازنشسته اعتراض کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده‌است: نزدیک به هفت ماه از آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ می گذرد، سال تحصیلی‌ای که زمان فعال آن نه ماه است. هفت ماه است که معلمانِ حق‌التدریس کارِ خود را انجام داده اند اما دریغ از ریالی دریافتی. حق التدریس برای معلمان غیررسمی تمامی درآمد آنها برای تأمین هزینه های سنگین زندگی و برای معلمان رسمی، با دستمزد ناعادلانه‌ای که دریافت می‌کنند، کمک هزینه‌ای برای پرکردن چاله های عمیق تر از چاهی است که ناکافی بودن دستمزدشان را اندکی پوشش دهد.

همچنین از اصفهان خبر می‌رسد که وعده‌ها در پلی‌اکریل به سرانجام نرسید و هیات اجرایی دولت هم نتوانست گره کور این واحد تولیدی با سابقه و پرقدرت را باز کند. کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان به بیمه بیکاری معرفی شدند. مطالبات کارگران هم پرداخت نشد.

کارگران می‌گویند قبل سال به ما گفتند بروید خانه و نوزدهم فروردین برگردید. امروز که برگشته‌ایم می‌گویند به بیمه بیکاری مراجعه کنید. مطالبات مزدی این کارگران نیز از مرداد ماه سال گذشته پرداخت نشده و برنامه‌ای برای پرداخت این معوقات نیز ارائه نشده‌است.

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو هم امروز(شنبه/۱۹ فروردین) برای پنجمین روز متوالی از ساعت ۸ صبح در محوطه این کارخانه تجمع کرده‌اند. کارگران در این رابطه شکایتی به اداره کار جنوب غرب تهران ارائه کرده‌اند.

این کارگران نسبت به پرداخت‌نشدن دستمزد، بهمن و اسفند، پاداش و بخش از عیدی ۹۵ و عدم واریز سه ماه حق بیمه (دی، بهمن و اسفند)  و تعطیلی موقت این کارخانه تا تیر ماه ۹۶ معترض هستند.

همچنین بخوانید:  «هیچ کس حقیقت را به من نگفت»

کارگران کارخانه داروگر هم می‌گویند که با گذشت بیش از دو هفته از شروع سال جدید هنوز تعطیلات نوروزی آنها تمام نشده است و براساس تصمیم مدیریت این واحد صنعتی دست کم این وضعیت تا روز ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

ظاهرا این سومین باری است که مرخصی نوروزی حدود ۵۰۰ کارگر کارخانه داروگر توسط  مدیریت این واحد صنعتی تمدید شده است و از قرار معلوم قرار است که مرخصی این کارگران دست‌کم تا روز ۲۵ فروردین ماه تمدید شود.

همچنین با گذشت بیش از شش ماه از اخراج ۶۰ کارگر کارخانه فولاد البرز در شهرستان تاکستان استان قزوین، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای تامین معاش خانواده‌های خودند.

این کارگران می‌گویند با اینکه کارفرما دلیل اخراج آنها را نیازنداشتن به نیروی انسانی مازاد عنوان کرده پس از اخراج افراد جدیدی جایگزین آنها شده‌اند. آنها با اینکه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند با این حال این حقوق کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

دیروز هم انفجار مخزن گاز تانکر در چایپاره آذربایجان غربی به مرگ یک کارگر و مصدومیت کارگری دیگر انجامید.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗