skip to Main Content
معلولان از حق سفر محرومند
جامعه کیوسک

معلولان از حق سفر محرومند

در روزهای آغازین سال که اغلب مردم به سفر می‌روند مانند بسیاری موارد دیگر شرایط سفر برای معلولان مهیا نیست. به گفته مدیر عامل انجمن باور دولت باید برای معلولان طرح مناسبی پی‌ریزی کند تا در آینده مشکلات مسافرت آنها برطرف شود.

سهیل معینی با اشاره به اینکه شرایط مسافرت معلولان با وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس مهیا نیست گفته برای استفاده از هواپیما طبق قانون افراد معلول باید نصف هزینه سفر را بپردازند، اما به جز یک شرکت هواپیمایی باقی شرکت‌های هواپیمایی از این قانون پیروی نمی‌کنند، بنابراین هزینه سفر برای این افراد بسیار بالا است.

به گفته او اتوبوس‌ها و قطارها هم امکانات مورد نیاز معلولان را در طی سفر ندارند و عملا نمی‌توانند برای سفر از این وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. ضمن اینکه به غیر از مسئله حمل و نقل، معلولان در خصوص اسکان در هتل‌ها و همچنین حضور در اماکن تفریحی دچار مشکلند.

مناسب‌سازی شهری برای معلولان سال‌ها است که به عنوان یک شعار مطرح می‌شود اما در نهایت معلولان به دلیل شرایط شهرها و روستاها عملا از جامعه حذف شده‌اند. معلولان بارها به این موضوع اعتراض کرده‌اند اما در نهایت دولت و شهرداری‌ها کار ویژه‌ای برای آنها انجام نداده‌اند و معلولان از حقوق در این زمینه محرومند.

همچنین بخوانید:  ادعای اهدای شکار از طرف محیط زیست به مسئولان لرستان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗