skip to Main Content
افزایش ۱۱ درصدی مرگ در اثر حوادث کار در تهران
جامعه کیوسک

افزایش ۱۱ درصدی مرگ در اثر حوادث کار در تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفته از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال مرگ ناشی از حوادث کار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱/۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته مسعود قادی‌پاشا در ۱۰ماهه ابتدایی امسال ۳۰۳ تن در اثر حوادث ناشی از کار فوت و به پزشکی قانونی ارجاع داده شده‌اند که در این میان ۲۹۸ تن مرد و پنج تن زن بودند.

براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می شوند؛ حوادثی که در حین انجام وظیفه و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می دهند. با بررسی آمارهای منتشر شده در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است.

سال گذشته هزار و ۴۹۴ تن در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن(۱۳۹۳) با آمار تلفات حوادث کار هزار و ۸۹۱ تن بود، ۲۱ درصد کاهش داشت.

طبق آخرین تحقیقات، کارگران آلمانی ۳۰ سال بعد از بازنشستگی همچنان امید به زندگی دارند، اما کارگران ایرانی شاغل در کارهای سخت و زیان آور معمولا حدود سه سال بعداز بازنشستگی به علت بیماری فوت می‌کنند. در حال حاضر، بیماری‌های شغلی منجر به فوت شش تا ۱۲ برابر حوادث ناشی از کار است.

همچنین بخوانید:  بازگشت دندانپزشکی به مردم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗