skip to Main Content
انتقاد از اختصاص بودجه به پروژه‌های مادام‌العمر شهرداری
جامعه کیوسک

انتقاد از اختصاص بودجه به پروژه‌های مادام‌العمر شهرداری

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران برای برخی پروژه‌های شهرداری هر ساله در لایحه بودجه ردیفی در نظرگرفته می‌شود و گویا این پروژه‌ها قرار است مادام العمر باشند و بنا نیست زنگ پایانشان به صدا در آید.

به گفته او برای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در لایحه سال ۱۳۹۵، ۱۰ پروژه لحاظ و ۶۳ میلیارد تومان هم بودجه اختصاص داده شده بود و قرار بود همه این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسند. حال آنکه در قالب لایحه بودجه ۹۶ نیز، هشت مورد از این ۱۰ مورد، مجددا لحاظ شده‌اند.

حکیمی‌پور گفته برای برخی پروژه‌ها هم چندین سازمان، ردیف‌های مجزا در نظر گرفته‌اند. مثلا پروژه باغ کتاب در زمین‌های عباس‌آباد که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در سال ۹۶ ، ۱۸ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته و از سوی دیگر سازمان فرهنگی و هنری هم  بودجه‌ای پنج میلیارد تومانی برای همین مکان و البته تحت عنوانی دیگر در نظر گرفته است.

به گفته او این داستان شامل حال پردیس خاوران و باغ صبا نیز می‌شود و هرچند این هزینه‌ها تحت عناوین مختلفی در لایحه پیشنهادی ذکر شده است، اما به نظر می‌رسد این قبیل عبارات بیشتر بازی با الفاظ و کلمات است.

بودجه شهرداری تهران نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۶۰ درصد آن از راه عوارض ساخت و ساز، فروش تراکم و عوارض تغییر کاربری به دست می‌آید. بسیاری این نوع کسب درآمد برای اداره شهر را شهرفروشی می‌دانند و معتقدند شهرداری باید با صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی به سمت درآمدهای پایدار برود.

همچنین بخوانید:  40 درصد از نخل‌های خوزستان از بین رفته‌اند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗