skip to Main Content
نماینده مجلس: پول نفت و گاز ایلام هزینه زیباسازی شهرهای بزرگ می‌شود
جامعه کیوسک

نماینده مجلس: پول نفت و گاز ایلام هزینه زیباسازی شهرهای بزرگ می‌شود

نماینده استان ایلام در شورای‌عالی استان‌ها گفته «ایلام با یک درصد جمعیت کشور مقام دوم نفت و گاز کشور را دارد که درآمد آن هزینه زیباسازی و اشتغال‌زایی در شهرهای بزرگ می‌شود». حمدالله بیگی در اعتراض به وضعیت معیشتی مردم این استان و بی‌توجهی‌های دولت در رسیدگی به مشکلات گفته «فقر و بیکاری بیداد می‌کند، ایلام رتبه اول خودکشی و پایتخت خودکشی‌های کشور به شمار می‌رود. مدیران مدارس در فصل سرما ناچارند از مردم فقیر برای تامین گرمای مدارس پول دریافت کنند».

به گفته این عضو شورای‌عالی استان‌ها اصل ۴۴ قانون اساسی با موضوع خصوصی‌سازی، جوابگوی استان‌های محروم نیست و لازم دولت با اتخاذ تدابیری به سرمایه‌گذاری در ایلام دست بزند. «سیل سال گذشته خسارتی معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این استان وارد کرد و قرار بود به مردم استان وام داده شود، اما آنقدر بانک‌ها مردم را بر سر ضامن آزار دادند که ازگرفتن آن منصرف شدند». خسارت سیل سال گذشته در ایلام که در آن حداقل سه نفر جان خود را از دست دادند، با خرابی های دوران جنگ قیاس شده بود.

ایلام یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است و با مشکلاتی بنیادین دست و پنجه نرم می‌کند؛ ۴۰۰ هزار هکتار از خاک این استان هنوز به مین آلوده است، طوفان‌های گرد و خاک کماکان این استان را در می‌نوردد و جزو یکی از هفت استان کشور است که ساکنان آن ناامنی تغذیه‌ای شدید دارند، از نظر میزان بیکاری هم جزو پنج استان اول کشور است.

همچنین بخوانید:  دستفروشان چهارراه ولیعصر: طرح‌های ضربتی برای امنیت کشور خطرناک است
2 نظر
  1. با عرض سلام واقعا چرا پول نفت و گاز ما خرج توسعه شهر های بزرگ شود الان یه کارخانه درست حسابی نداریم تو ایلام این همه بیکار ریخته وضعیت شهر خودمون و زیر ساخت هاش واقعا افتضاحه چندین ساله آرزوی راه آهن تو دل مردم ایلامه واقعا چرا حالا نماینده ها هم میرن مجلس میگن بودجه بدین راه آهن رو بسازیم باید بگید پول نفت و گاز خودمون رو خرج راه آهن و توسعه استان کنیم فضای سبز خیلی کمه تو سطح شهر من خودم تو محله فنی حرفه ای شماره یک هستم هزار باره شهرداری میاد حاشیه فنی حرفه ای رو صاف میکنه که فضای سبز کنه اما هیچی به هیچی واقعا متاسفم همین چهره افسرده ی شهر همین محروم بودن استانمون همین بیکاری باعث شده رتبه اول خود کشی تو کشور رو به خودمون اختصاص بدیم چرا باید تو رتبه های بد رو به خودمون اختصاص بدیم راه آهن حق ماست ،شهر زیبا حق ماست،توسعه و ایجاد کارخانه حق تمام بیکاران استان است با تشکر،،،،

    1. چون مسئولان استان ایلام بجای اینکه بفکر توسعه استان باشن ، تو این ۴۰ سال تمام هنرشون این بوده که با بودجه شهرهای حوزه جنوب دستی به سر و گوش ایلام بکشن . میدونم که احساس محرومیت میکنی ولی یه سری به حوزه جنوب استان بزن تا بفهمی ایلام اروپاست از نظر ما ، جایی که شما ۵۰ تا متخصص و فوق تخصص جلوی چشماته ما صبح ساعت ۵ بیدار میشیم میایم ایلام واسه یه سی تی اسکن بین راه تصادف میکنیم یکی از عزیزانمون رو از دست میدیم . بیا آبدانان تا ببرنت قبرستان صدها جوان رو بهت نشون بدم که اگه یه جراح عمومی تو این شهر بود الان زنده بودن ، همون بلایی که مسئولان ایلام سر شهرهای بی صاحب میارن مسئولان استان های بزرگ هم بر سر ایلام میارن و این شده وضعیت ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗