skip to Main Content
صدور حکم طلاق در صورت اثبات سوءمعاشرت شوهر
جامعه کیوسک

صدور حکم طلاق در صورت اثبات سوءمعاشرت شوهر

براساس رأی اصراری  هیات عمومی دیوان‌عالی کشور، سوءمعاشرت شوهر از مصادیق عسر و حرج موجب طلاق شناخته شد؛ رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا در تشریح این حکم گفته به نظر می‌رسد سوء‌ظن بی‌جای شوهر نسبت به زن قطعا می‌تواند از موجبات عسر و حرج و طلاق محسوب شود و رأی اصراری اخیر نیز در این مورد کارساز و قابل استناد است.

شعبه نوزدهم دادگاه خانواده شهرستان قم در رسیدگی به دعوای زوجه علیه زوج به خواسته طلاق به دلیل عسر و حرج ناشی از سوءمعاشرت و سوءرفتار زوج و نسبت زنای محصنه به زوجه، دعوای او را پذیرفته و حکم به طلاق صادر کرده است.

قوانین ایران در مورد طلاق زنان بسیار سختگیرانه است و عملا حق طلاق مگر در موارد بسیار معدودی فقط به مرد سپرده شده است. فعالان حقوق زن از سال‌ها پیش تلاش دارند برای گنجاندن شروط ضمن عقد در عقدنامه به زنان اطلاع‌رسانی کنند. بر اساس این شروط حق طلاق، حضانت فرزند، خروج از کشور، انتخاب شغل، انتخاب محل زندگی و حق ادامه تحصیل به زنان واگذار می‌شود.

در سال‌های گذشته برخی از دفترخانه‌های ازدواج و طلاق در کشور حاضر به قراردادن این شروط در عقدنامه‌ها نیستند با این حال تعداد دفترخانه‌هایی که این شروط را می‌پذیرند در حال افزایش است.

همچنین بخوانید:  سهمیه طلاق فرمول‌بندی شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗