skip to Main Content
ورود خودرو خارجی تا اطلاع‌ثانوی ممنوع
اقتصاد کیوسک

ورود خودرو خارجی تا اطلاع‌ثانوی ممنوع

وزارت صنعت ثبت سفارش واردات تمام خودروهای سواری وارداتی را متوقف کرد. به این ترتیب تا اطلاع ثانوی واردات خودروهای خارجی ممنوع است.

شنیده می‌شود دلیل این ممنوعیت دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون اول رئیس‌ دولت برای ساماندهی واردات و بازار ارز است. در این دستورالعمل از وزارت صنعت خواسته شده که از واردات خودرو و دیگر کالاهای سرمایه‌ای با دوام از سوی شرکت‌هایی که فاقد نمایندگی مجاز و خدمات پس از فروش هستند، جلوگیری کند.

واردات خودرو با وجود تعرفه‌های سنگین گمرکی و مالیاتی همچنان یکی از پرسودترین تجارت‌ها در ایران است. بیشترشدن شکاف طبقاتی و اشتیاق تازه ثروتنمدان به استفاده از خودروهای لوکس و گران‌قیمت به بازار فروش خودروهای خارجی رونق داده است. در سال ۹۴، یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار به و در ۸ ماهه سال جاری هم یک میلیارد و ۸۶ میلیون دلار خودرو وارد کشور شده است.

حتی در اوج تحریم‌ها برخی با ارز کالاهای اساسی و دارو اقدام به واردات خودرو کردند. گفته می‌شود در زمان تشدید تحریم‌ها چیزی در حدود ٣٠ تا ۶٠ میلیارد دلار به جیب کسانی که نقش دلالی و واسطه‌گری برای خرید کالاهای مورد نیاز ایران را عهده‌دار بودند، رفته است.

همچنین بخوانید:  به جای استنت قلب، کابل برق وارد کرده‌اند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗