skip to Main Content
شهرداری بخش اعظمی از دارایی‌های تهران را فروخته
جامعه کیوسک

شهرداری بخش اعظمی از دارایی‌های تهران را فروخته

غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران می‌گوید بخش اعظمی از دارایی‌های شهر فروخته شده، بخش قابل توجهی بدهی روی دست شهر گذاشته‌ شده و بخش قابل توجهی از طلب پیمانکاران نیز پرداخت نشده است.

به گفته این عضو شورای شهر در شرایط موجود، شهرداری هرکاری می‌خواهد انجام می‌دهد و توجهى به اقدام قانونى از طریق شورای شهر ندارد.

او ریشه این مشکلات را «ضعف مدیریت و نظارت شورا» دانسته و گفته ضروری است؛ دیوان محاسبات شهر تشکیل شده و شورا ذی‌حساب مستقل براى بخش‌هاى اجرائى پیش‌بینى کند

انصاری با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به تذکر اعضای شورای شهر اضافه کرده: امروز نگران آن هستیم که با اتمام دور کنونی شورای شهر و شهرداری، آینده چه قضاوتی درباره آن خواهد کرد. اتفاقات نامبارکی که در حوزه مدیریت شهری افتاده است، برای اداره آینده شهر ایجاد مشکل می‌کند.

بر اساس آماری که علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ارائه کرده، شهرداری ۲۰ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان به بانک‌ها و پیمانکاران بدهکار است. همچنین اغلب درآمدهای شهرداری از فروش تراکم و عوارض ساخت و ساز تامین می‌شود که نتیجه آن افزایش جمعیت، کاهش درآمدهای شهرداری در آینده و از دست رفتن درآمدهای پایدار است.

 

همچنین بخوانید:  آموزش و پرورش روی خط تنبیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗