skip to Main Content
معلولان روز جمعه بوچیا بازی می‌کنند
جامعه کیوسک

معلولان روز جمعه بوچیا بازی می‌کنند

به مناسبت روز جهانی معلولان روز جمعه ۱۹ آذرماه مسابقه بوچیا با حضور قهرمانان پاراالمپیک، ورزشکاران و هنرمندان در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این مسابقه با عنوان جام سفیران ۱۱ ایران با تلاش کمپین ۱۱ ایران برگزار می‌شود. تمرکز این کمپین تلاش برای بهبود شرایط زندگی معلولان است. حق در شهر بودن، حق داشتن شغل، حق مشارکت در اجتماع برای معلولان از حقوقی است که این کمپین به دنبال آنها است.

مسابقه بوچیای جام سفیران ۱۱ ایران بین ۶ تیم غیرحرفه‌ای و ۶ تیم بوچیای حرفه‌ای برگزار می‌شود.

هدف این بازی بوچیا پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک‌بال) است. شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیله‌ کمکی (رمپ) پرتاب کنند و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد.

بر اساس آمار سازمان بهزیستی ایران ۷ میلیون معلول دارد که ۱۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. معلولان در ایران با مشکلات بسیاری از جمله بیکاری مواجه‌اند. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفته ۳۰۰ هزار معلول بیکار در کشور وجود دارد. همچنین یکی از بزرگترین مشکلات معلولان رفت و آمد در شهرها و دسترسی به مکان‌های عمومی است.

همچنین بخوانید:  رئیس‌جمهوری فرانسه مشکلات آفریقا را مرتبط به تمدن آنها دانست
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗