skip to Main Content
رصد ایمیل‌های کاربران از جانب یاهو برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا
A man walks past a Yahoo logo during the Mobile World Congress in Barcelona, Spain in this February 24, 2016 file photo. REUTERS/Albert Gea/File Photo
سیاست کیوسک

رصد ایمیل‌های کاربران از جانب یاهو برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا

به گزارش رویترز شرکت یاهو در سال قبل میلادی نرم‌افزاری به وجود آورده است که ایمیل‌های کاربرانش را بر اساس اطلاعات درخواستی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا رصد می‌کند. یاهو در مواجهه با درخواست‌های اف‌بی‌آی صدها میلیون ایمیل را در طول مدت استفاده از این نرم‌افزار رصد کرده است. این برای اولین بار است که رصد ایمیل‌های کاربران از جانب شرکت‌های بزرگ آمریکایی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در چنین مقیاسی فاش شده است.

مشخص نیست که اف‌بی‌آی دقیقا در ایمیل‌ها به دنبال چه چیزی بوده‌ است. به نقل از منبع رویترز که نام خود را فاش نکرده، اف‌بی‌آی از یاهو می‌خواسته یک سری حروف را در ایمیل‌ها جستجو کند، که می‌تواند به معنای جمله‌ای در یک ایمیل باشد.

متخصصان اطلاعاتی اشاره کرده‌اند که شرکت‌های دیگر آمریکایی فعال در تکنولوژی اطلاعات نیز به احتمال زیاد درخواست‌های مشابهی برای رصد گسترده ایمیل‌های کاربرانشان دریافت کرده‌اند. در پاسخ به سوالات رویترز گوگل و مایکروسافت هرگونه همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برای رصد گسترده پیام‌های کاربران را تکذیب کرده‌اند.

همچنین بخوانید:  فوتبال برای سیاست یا سیاست برای فوتبال
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗