skip to Main Content
شروع به کار اولین مزرعه تولید انرژی از جزر و مد دریا در اسکاتلند
دانش زمین کیوسک

شروع به کار اولین مزرعه تولید انرژی از جزر و مد دریا در اسکاتلند

اولین مزرعه دریایی تولید انرژی از جزر و مد و امواج دریا برای اولین بار در جهان در اسکاتلند به بهره‌برداری رسید. توربین های این مزرعه انرژی دریایی که در سواحل شمال اسکاتلند نصب شده اند بیش از ۱۵ متر ارتفاع و نزدیک به ۲۰۰ تن وزن دارند. طول پره‌های این توربین‌های دریایی به ۱۵ متر می‌رسد. شرکت منابع آتلانتیس که این توربین‌های غول‌پیکر دریایی را می‌سازد پیش بینی کرده است که با نصب تمام ۲۶۹ توربین دریایی این پروژه نزدیک به ۴۰۰ مگاوات برق تولید کند که برای مصرف ۱۷۵ هزار خانوار کافی خواهد بود. دولت اسکاتلند با هدف کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش تولید دی‌اکسید‌کربن ۲۳ میلیون پوند در این پروژه سرمایه گذاری کرده است. پیش بینی می‌شود که پیشرفت و گسترش امکان تولید برق از جریان‌های آبی در دریاها سبب جهشی قابل توجه در تولید انرژی های پاکیزه و تجدید پذیر در کنار انرژی‌های بادی و خورشیدی شود.

1415116428244_wps_38_atlantis_graphic_2_jpg

لازم به ذکر است که در کشورمان با وجود منابع سرشار بادی، خورشیدی و دریایی تنها ۶ درصد برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود و دولت در ماه‌های اخیر قراردادهای چشمگیری برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های گازی کشور منعقد کرده‌است بدون توجه به بحران‌های زیست محیطی و آلودگی تولیدی چنین نیروگاه‌هایی.

همچنین بخوانید:  تصویب زبان اشاره ایتالیایی به عنوان یکی از زبان‌های رسمی ایتالیا
یک نظر
  1. موضوع قابل توجهی و اشاره کردید.
    قصد طرفداری از سیاست گذارها رو ندارم.
    اما نگاهی به زیرساخت‌های فناوری‌های نوین در دو کشور، در قضاوت درباره اونها ضروری هست و همینطوری نمیشه دو کشور و مقایسه کرد.
    بد نیست یکم عمیق تر نگاه کنیم!
    بررسی تواناییهای ما هم در زمینه زیرساخت ها کار ساده ای نیست، خوبه مطالعه و تعمق تو این زمینه رو هم بالاخره از یه جایی شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗