skip to Main Content
منابع آب از دست رفت، شرق ایران تقریبا از جمعیت خالی شد
زمین کیوسک

منابع آب از دست رفت، شرق ایران تقریبا از جمعیت خالی شد

 

مدیر طرح ملی تغییر آب و هوا در نشست تغییرات اقلیمی از خالی شدن جمعیت در شرق ایران به دلیل بحران آب خبر داد.

«محسن ناصری» مدیر طرح ملی تغییر آب و هوا با اشاره به از دست رفتن منابع آب در شرق ایران گفت:« شرق کشور ما به دلیل از دست رفتن منابع آب و تهی شدن ظرفیت زیستی‌اش از جمعیت خالی شده است. از نظر بنده بزرگترین مصداق تغییر اقلیم در شرق کشور ماست و ما داریم می‌بینیمش. جاهایی که تا ۹۰-۸۰ سال پیش به عنوان انبار غله کشور مشهور بوده است الان اگر یک لیوان آب بریزیم زمین، هنوز به زمین نرسیده، همه‌اش تبخیر شده است. این‌ها موضوعات خیلی مهمی است. حیات کشور ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید مردم هم به این مسائل آگاه بشوند.»

به گفته ناصری این موضوع چیزی فراتر از یک مشکل محیط زیستی است، و حتی در بحث امنیت ملی مطرح است:«ما بخشی از موضوع تغییر اقلیم را از بابت برنامه‌ریزی در سطح کشور برنامه‌ریزی و دنبال می‌کنیم. گاهی تحویلمان می‌گیرند و در کابینه ارائه می‌دهیم؛ در سطوح مختلف. بعضی از وزارتخانه‌ها چشم دیدنمان را ندارند و بعضی‌ها هم ما را تحویل نمی‌گیرند. سعی کردیم نقش خودمان را در آن عرصه که عرصه فنی است، خوب بازی کنیم اما طبیعی است که کاستی‌هایی داریم.»

ابعاد تغییر اقلیم چنان گسترده است که از انقراض گونه‌های گیاهی شروع می‌شود تا بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کاهش درآمد صادرات انرژی و نفت خام و کمبود آب سالم تنها برخی از مشکلات تغییرات اقلیمی است.

همچنین بخوانید:  مسئولان، معلولان را «سربار» می‌دانند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗