skip to Main Content
هزینه اداره تهران به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است
جامعه کیوسک

هزینه اداره تهران به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است

بنابر گفته یک عضو شورای شهر تهران «هزینه اداره شهر تهران از ۶۰ میلیارد تومان در دهه ۶۰، به ۶۰۰ میلیارد تومان در زمان شهرداری کرباسچی و بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در دوران فعلی افزایش پیدا کرده است». احمد حکیمی‌پور ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در فروش تراکم برای کسب درآمد، گفته «وقتی درآمدهای شهرداری وابسته به فروش تراکم باشد، آفت بر اقتصاد شهر می‌زند و سوداگران زمین و مافیاهایی که تجاری‌ساز هستند به جان شهر می‌افتند». به گفته این عضو شورای شهر تهران «در حال حاضر در حریم تهران غوغا است» و در زمین‌خواری‌های صورت گرفته در تهران، پارک‌ها، فضاهای سبز و بناهای میراث فرهنگی و تاریخی نیز از تعرض مصون نیستند.

این عضو شورای شهر تهران، وابستگی درآمدهای شهرداری به تراکم را موجب تهدید رفاه و آسایش «مردم» دانسته و در خصوص فساد در مدیریت شهر اظهار داشته «در جایی که رانت وجود دارد و دسترسی به درآمدهای نجومی باشد، فساد هم رخنه می‌کند». وی یکی از مشکلات موجود را عدم پاسخگویی شهرداری تهران به شورای شهر عنوان کرده و گفته «ما هر وقت سوالی از داشبورد نظارتی شهرداری می‌پرسیم، می‌گویند انجام شده است و در حال انجام است، اما سوال ما این است که چرا ما در جریان نیستیم».

ماه گذشته رحمت‌الله حافظی دیگر عضو شورای شهر تهران، از ١٧٠٠ میلیارد تومان هزینه فاقد اعتبار در شهرداری تهران خبر داده بود.

همچنین بخوانید:  پشت پرده ماندگاری ویروس کرونا در ایران چیست؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗