skip to Main Content
نیمی از غذای تولید شده در آمریکا به دور انداخته می‌شود
Food waste from Cedar Rapids and Marion Wal-Mart and Sam's Club stores will be worked into yard waste and composted at the Solid Waste Agency's compost site at the Site 1 landfill on Thursday, Sept. 8, 2011, in Cedar Rapids. (Liz Martin/SourceMedia Group News)
زمین کیوسک

نیمی از غذای تولید شده در آمریکا به دور انداخته می‌شود

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که نزدیک به نصف غذای تولید شده در ایالات متحده آمریکا به دور انداخته می‌شود. بر اساس یافته‌های این تحقیقات به دلیل استانداردهای غیرقابل دستیابی در شکل و زیبایی، مقادیر انبوهی از مواد غذایی در مزارع رها می‌شوند تا بپوسند و یا به حیوانات خورانده می‌شوند. این روند سبب عمیق‌تر شدن بحران گرسنگی، فقر و محیط زیست شده است. کشاورزان می‌گویند غذای با کیفیت و مغذی به دلیل اینکه بر اساس استانداردهای تبلیغ شده، بی‌نقص نیست از طرف فروشگاه‌ها رد می‌شود و باید به دور انداخته شود.

بر اساس آمارهای دولتی٬ در آمریکا حدود ۶۰ میلیون تن مواد غذایی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار توسط فروشگاه‌ها و مصرف کنندگان به هدر داده می‌شود. نتایج تحقیق نشان می‌دهند که به دلیل در نظر نگرفتن غذای دور انداخته شده پیش از رسیدن به فروشگاه‌ها در آمارهای دولتی، رقم واقعی غذای هدر داده شده در آمریکا بسیار بیش از این است.

سالانه در جهان نزدیک به یک سوم غذای تولید شده معادل ۱.۶ میلیارد تن به هدر داده می‌شود. این در حالی است که بر اساس تخمین های برنامه غذای سازمان ملل از هر ۹ نفر ۱ نفر معادل ۷۹۵ میلیون نفر در کره زمین با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهند که نزدیک به ۸٪ آلودگی جوی کره زمین در نتیجه تولید غذای هدر رفته به وجود می‌آید.

همچنین بخوانید:  ۵۲۸ مدرسه کردستان با بخاری نفتی گرم می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗