skip to Main Content
فعالان سیاسی یونانی هتل متروکه را به خانه پناهنجویان تبدیل کرده‌اند
جامعه کیوسک

فعالان سیاسی یونانی هتل متروکه را به خانه پناهنجویان تبدیل کرده‌اند

اواخر آوریل، فعالان یونانی هتلی متروکه در آتن را تسخیر و آن را تبدیل به محل اقامت ۴۰۰ مهاجر و پناهنده کردند. هتل سیتی پلازا، اکنون خانه پناهنده‌های سوری و افغان، تعدادی خانواده‌های عراقی، فلسطینی و چند کشور آفریقایی است. گروه همبستگی با پناهنده‌های سیاسی و اقتصادی پس از آنکه مقدونیه مرزهایش را به روی پناهندگان بست، تصمیم گرفت دست به عمل بزند. بسته شدن مرزهای مقدونیه نتیجه توافق ترکیه و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود پناهندگان و مهاجران به اروپای غربی از طریق یونان، کشورهای بالکان و اروپای مرکزی بود.

1b7938078609433aa58383ab0aec7435_18

ساکنین سیتی پلازا، در اتاق‌های هتل زندگی می‌کنند و به خدمات درمانی، آموزشی و دیگر خدمات دسترسی دارند. کلیه این خدمات از جمله تهیه وعده‌های غذایی به دست پناهندگان و کنشگران انجام می‌شود. اکثر ساکنین به اقتضای توانشان نقشی در اداره کردن و گرداندن هتل به عهده می‌گیرند.

سیتی پلازا خودگردان است و ساختارش بر مبنای ارزش‌های دموکراتیک بنا نهاده شده است. برای همین تصمیمات لازم در مورد فعالیت‌ها و عملیات این مرکز، به شور گذاشته می‌شود. پس از بحث و شنود، ساکنین و داوطلبان به اجماع می‌رسند و اقدام می‌کنند.

وائل آلفاواران، پدر ۲۶ ساله و پناهجوی فلسطینی، به عنوان آرایشگر در هتل داوطلبانه کار می‌کند. او می‌گوید: «ما حس می‌کنیم در یک خانواده بزرگیم. من به سازمانهای غیر دولتی زیادی سر زدم ولی هیچکدام کمکم نکردند. اینجا (هتل سیتی پلازا) خیلی به من کمک کردند. آنها به ما کمک می‌کنند و ما به هم کمک می‌کنیم.

d257aa91167f4f498c79bd778c391dd1_18

سیتی پلازا تنها مرکزی که با رویکردی مشابه در آتن و شهرهای‌ دیگر راه افتاده‌اند، نیست. چند مرکز دیگر نیز مشغول به کارند. همه این مراکز حمایت‌های مالی دولتی و سازمان‌های حقوق‌بشری را رد می‌کنند.

همچنین بخوانید:  آلمان پناهجویان افغانستانی بیشتری را اخراج می‌کند

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗