skip to Main Content
درآمد پایه همگانی در سوئیس به رای گذاشته می‌شود
Switzerland. Geneva. Poverty in Geneva. Henri Delaye is a swiss from the Geneva state and is 63 years old. He is homeless and sits on a bench in the " Plaine de Plainpalais". His cap is covered with paper clips. Model Released. © 2005 Didier Ruef
اقتصاد کیوسک

درآمد پایه همگانی در سوئیس به رای گذاشته می‌شود

سوئیس آماده رای‌گیری درباره پیشنهاد اختصاص درآمد پایه برای عموم مردم می شود؛ طرحی که به گفته مدافعان آن می‌تواند فقر و نیاز به کمک‌های اجتماعی را تا حد زیادی از میان بردارد. طراحان این ایده پیشنهاد داده‌اند به هر فرد بالغ ماهانه ۱۷۸۴ پوند و به افراد زیر ۱۸ سال نیز ماهانه ۴۴۶ پوند پرداخت شود. طرفداران طرح می‌گویند این پرداخت می‌تواند کمک کند مردم به آن منزلت انسانی که قانون اساسی برای آنها در نظر گرفته، نزدیک شوند. رای‌گیری در این خصوص ۳ هفته دیگر برگزار می‌شود.

برخی از مخالفان طرح نیز می‌گویند، اجرای این برنامه باعث بازگشت به سنتِ کار کردنِ زنان در خانه می‌شود. مایکل گرفین، اقتصاددان دانشگاه برن، می‌گوید «این طرح مشوق افرادی خواهد بود که در حال حاضر کمتر از این میزان درآمد دارند و به دلیل پرداختن به وظایف خانه‌داری اساسا به دنبال کسب درآمد بیشتری نیز نیستند و ترجیح می‌دهند در خانه بمانند».

در حال حاضر دولت فنلاند برنامه آزمایشی دو ساله‌ای را در نظر دارد که از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد و بنابر آن به ۱۰ هزار نفر ماهانه ۴۴۳ پوند به‌عنوان درآمد پایه پرداخت خواهد شد.

همچنین بخوانید:  خواننده «خون‌پاش و نغمه‌ریز» درگذشت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗