skip to Main Content
رای دیوان‌ عالی ایتالیا: دزدیدن مقدار کمی غذا برای رفع گرسنگی جرم نیست
A00E8P Carrefour Calais France Man Pushing Overloaded Trolley
جامعه کیوسک

رای دیوان‌ عالی ایتالیا: دزدیدن مقدار کمی غذا برای رفع گرسنگی جرم نیست

دادگاهی در ایتالیا دزدی یک بی‌خانمان از سوپرمارکت را جرم نشناخته و او را تبرئه کرد.

زومان استراکوف اهل اکراین، می‌خواست از مغازه‌ای در جنوای ایتالیا مقداری پنیر و سوسیس به ارزش چهار یورو و هفت سنت بردارد که دستگیر شد. در فوریه ۲۰۱۵ دادگاه محلی او را به شش ماه زندان و جریمه نقدی صد یورو محکوم کرد.

اما بنا به رای دادگاه تجدید نظر «این دزدی جرم  نیست» چون وضعیت متهم و میزان اندک محصولات غذایی دزدیده شده ثابت می‌کند که او برای نیاز فوری و اساسی رفع گرسنگی در شرایط اضطراری و نیاز قرار داشته است. به نظر می‌رسد که این حکم با استناد به اصل قانونی «Ad impossibilia nemo tenetur» به معنی «از هیچ‌کس توقع نمی‌رود که غیرممکن را انجام دهد» صادر شده است.

ماسیمو گراملینی، یکی از سردبیران روزنامه‌ای در تورین درباره این مورد نادر می‌نویسد: «برای قضات دیوان عالی حق حیات بر حق مالکیت ارجحیت داشته. در آمریکا این کفر محسوب می‌شود.»

او اضافه می‌کند: «در سال‌های ۱۹۷۰ که گروه‌های چپ مثل بریگاد سرخ فعال بودند، جوانان رادیکال به اسم طبقه کارگر به سوپرمارکت‌ها حمله می‌کردند و خاویار می‌دزدیدند. اما امروز مردم در راه آرمانشان دزدی نمی‌کنند بلکه از سر ناچاری و برای پرکردن شکم دزدی می‌کنند.»

بحران اقتصادی ۲۰۰۸ تاثیر هنگفتی بر ایتالیا گذاشت و وضعیت اقتصادی ایتالیا هنوز نابسامان است. در برخی شهرها بی‌خانمانی زیاد شده است.

همچنین بخوانید:  بررسی تاریخ‌مندی مسئله فرهنگ در دانشگاه علم و فرهنگ
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗