skip to Main Content
امیر مهدی ژوله: قبل از این فکر می‌کردم جیبوتی فحشه
سیاست کیوسک

امیر مهدی ژوله: قبل از این فکر می‌کردم جیبوتی فحشه

ویدئویی منتشر شده که در آن امیر مهدی ژوله، طنزنویس، در واکنش به درگیری‌های سیاسی اخیر مابین ایران و کشورهای همسایه گفته است «وقتی عربستان رابطه‌اش را با ما قطع کرد، ما نوجوانان‌مان را کجا بفرستیم که انگولکشون کنند». چنین اظهارنظرهایی که این روزها بالا گرفته، عمدتا با الفاظی همراه شده که رنگ و بوی نژادپرستانه دارند. این بازیگر اما پا را فراتر نهاده و علاوه بر استفاده از الفاظ تحقیرآمیز، قضیه تجاوز به نوجوانان ایرانی در فرودگاه عربستان را نیز دست‌مایه خنده قرار داده است.

ژوله هم‌چنین گفته «سودان و بحرین نیز رابطه‌شان را با ایران قطع کردند اما من نام کشوری را شنیدم که رابطه‌اش را با ایران قطع کرد با نام جیبوتی. من قبل از این فکر می‌کردم جیبوتی فحشه. به بچه‌ها می‌گفتند جلوی بزرگترها دست تو جیبوتیت نکن، جیبوتیت رو تو جمع نخارون، آنقد با جیبوتیت بازی نکن، بعد اما فهمیدم جیبوتی یک کشور است. خیلی گشتم و در نقشه پیداش نمی‌کردم، آخر سر زیر پونزش پیداش کردم، پونز را برداشتم و فهمیدم کشوری است به نام جیبوتی. جیبوتی کلا ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داره و بعد با ما قطع رابطه کرده. امیر تتلو در ایران ۲ میلیون طرفدار دارد که برایش بغ بغو می‌کنند».

چند روز پیش محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی، نیز با ادبیاتی تمسخرآمیز گفته بود «ما واهمه‌ای از همراهی کشور بزرگ جیبوتی با سعودی‌ها نداریم». موضع گیری‌های مبتنی بر نژاد و ملیت که به ویژه در پی تنش‌های سیاسی میان ایران و کشورهای همسایه بالا گرفته، با انتقادات و هشدارهایی همراه بوده است.

همچنین بخوانید:  لابی پشت پرده انگلستان برای دولت بحرین در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل

https://vimeo.com/151258560

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗