skip to Main Content
افزایش سن و سنوات بازنشستگی به دلیل بحران مالی سازمان تامین اجتماعی
کیوسک

افزایش سن و سنوات بازنشستگی به دلیل بحران مالی سازمان تامین اجتماعی

«محمدحسن زدا» معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از افزایش سن و سنوات بازنشستگی به دلیل بحران مالی تامین اجتماعی خبر داد.

به گفته وی: در حال حاضر وضعیت تامین اجتماعی از لحاظ درآمد و مصارف بحرانی است و دیر یا زود باید اصلاحات پارامتریک مانند افزایش سن و سنوات بازنشستگی، کاهش سنوات ارفاقی مشاغل سخت و… انجام شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۳۵۴ براساس محاسبات بیمه‌ای (اکچوئری) تغییراتی اعمال شده بود و با توجه به اینکه امید به زندگی۵۶ سال بود بازنشستگان با ۳۰ سال سابقه و ۵۰ سال سن بازنشست می‌شدند و معنای آن این بود که ۶ سال تا رسیدن به سن امید به زندگی مستمری دریافت کنند. در حال حاضر (سال ۹۴) که سن امید به زندگی ۷۶ سال شده سن بازنشستگی و سنوات تغییری نکرده است و با تصویب قوانینی مانند بازنشستگی پیش از موعد، سن بازنشستگی کاهش یافته است. تمامی این موارد موجب شده که در حال حاضر به جای ۶ سال مستمری، یک فرد ۲۶ سال مستمری و حقوق دریافت کند در حالی که نرخ درآمدهای ما همان نرخ‌های سال ۵۴ است.

به گفته وی وضعیت مالی سازمان تامین اجتماعی در مرحله‌ای از بحران قرار دارد که اگر دولت نیز بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند، مانع فروپاشی مالی این سازمان نمی‌شود، بلکه صرفاً این فروپاشی مالی کمی به تاخیر می‌افتد.

«محمدحسن زدا» با اشاره به ضررهای طرح «اصلاحات پارامتریک» گفت: سعی می‌کنیم ضرر کارگران و بازنشستگان را نیز در اجرای این طرح در نظر بگیریم که یکی از این روش‌ها پلکانی اجرایی شدن برخی مفاد اصلاحات پارامتریک است.

همچنین بخوانید:  مالجو: با صدایی رسا باید گفت غیرقانونی است، غیرقانونی است، غیرقانونی است

سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکلات مالی خود طرحی را با عنوان «اصلاحات پارامتریک» به مجلس فرستاده است که تاکنون با مخالفت از سوی نمایندگان مجلس روبرو شده است.

مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی در حالی است که پرونده فساد مالی سعید مرتضوی در این سازمان هم چنان با اعتراض و حرف و حدیث‌های بسیاری همراه است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗