skip to Main Content
اعتصاب ۱۱۱ روزه کارکنان گالری ملی لندن
کیوسک

اعتصاب ۱۱۱ روزه کارکنان گالری ملی لندن

کارکنان گالری ملی لندن عکس‌هایی از بهترین لحظات ۱۱۱ روز اعتصاب خود، که به تازگی شکسته شد، منتشر کردند. در روزهای اعتراض، جرمی کوربین (رهبر حزب کارگر انگلیس)، یانیس واروفاکیس (وزیر اقتصاد سابق دولت سیریزا)، کن لوچ (فیلم‌ساز انگلیسی)، هنرمندان و گرو‌ه‌های مختلف مثل همجنسگرایان حامی کارگران معدن به آنها سرزدند و از آنها حمایت کردند.

کارکنان گالری ملی (The National Gallery) در اعتراض به واگذاری و انتقال امور استخدامی و قراردادی کارمندان موزه به بخش خصوصی، از فوریه امسال با مسئولین امر درگیرند و در تابستان دست از کار کشیدند. از ۶۰۰ کارمند گالری بیش از ۴۰۰ نفر مشمول روند خصوصی‌سازی خواهند شد.

با وجود اینکه مسئولان موزه وعده‌ داده‌ بودند که با خصوصی‌سازی هیچ کس کارش را از دست نخواهد داد کارکنان موزه ملی به خصوصی‌سازی بدبین بودند. آنها نگران بودند که با خصوصی‌سازی شرایط قراردادهایشان به ضرر آنها تغییر کند و به قرار‌دادهای صفر-ساعتی تبدیل شود. در این صورت کارگر ساعتی حقوق می‌گیرد اما کارفرما موظف به فراهم کردن حداقل ساعت کاری نیست. به عبارتی کارفرما کارگر را به میزان ساعتی که نیاز دارد فرامی‌خواند و ما به ازای زمانی که کار کرده به او کارمزد می‌دهد. یکی دیگر از دلایل اعتصاب، اعتراض به اخراج غیرقانونی سندی آدوین، نماینده اتحادیه PCS بود. وی به دلیل اعتراض به روند خصوصی‌سازی موزه اخراج شد.

۲۰۰ نفر از کارمندان گالری عضو اتحادیه PCS هستند. اعضای اتحادیه PCS هفته پیش اعتصاب را شکسته و به کار بازگشتند. آنها با اینکه موفق نشدند جلوی خصوصی‌سازی موزه را بگیرند، به بعضی از مطالباتشان دست‌ یافتند؛ سندی آدوین به کار بازخواهد گشت، شرایط قرارد‌ادی اعضای اتحادیه حفظ خواهد شد و بدون موافقت اتحادیه تغییر نخواهد کرد، شرایط قراردادی کارکنان جدید نیز کم و بیش مشابه قراردادهای فعلی خواهد بود، همچنین، گالری قبول کرده است که یک سال دیگر در قرارداد با شرکت سکوریتاس تجدیدنظر کند.

همچنین بخوانید:  نولیبرالیسم چگونه زشت‌ترین خوی ما را بیدار می‌کند؟

کارمندان گالری در صفحه فیسبوک خود نوشته‌اند:‌ «از الان به بعد می‌خواهیم روحیه همبستگی و مقاومت را بیدار نگه داریم و مطمئن شویم همه ضمانت‌هایی که در حین اعتصاب گرفتیم تحقق می‌یابند. همچنین می‌خواهیم برای اطمینان از اینکه موزه‌ها و گالری‌ها رایگان بمانند، با بودجه عمومی تامین و دولتی اداره شوند کارزاری ملی شروع کنیم.»

Flash mob %22show culture some love%22
تجمع آنی «به فرهنگ کمی عشق بورز» در مارس.
Jeremy Corby Candy Udwin
جرمی کوربین، رهبر کنونی حزب کارگر انگلیس، از ابتدا کارزار کارمندان گالری ملی را حمایت کرد.
Jeremy Corbyn at Pride
جرمی کوربین و سندی آدوین.
Flash mob 2
تجمع آنی برای بازگرداندن سندی آدوین.
Ken Loach
کن لوچ از دیگر حامیان کارزار، بارها به تظاهرات و اعتراضات کارکنان گالری ملی پیوست.
Louvre CGT workers
اعلام همبستگی کارمندان موزه لوور فرانسه
Marching with LGSM at the Pride March in June, 30 years on from the miners' strike
راهپیمایی همراه همجنسگرایان حامی کارگران معدن در روز جهانی همجنسگرایان.
Yanis Varoufakis Strikers meeting
یانیس واروفاکیس در یکی از جلسات اعتصاب‌کنندگان در ماه گذشته.
Sunflowers on Mayday
گل‌های آفتابگردان، روز جهانی کارگر، ۱ می.
May 30th Rally 2
تظاهرات ۳۰ می.
March February
تحویل ۴۰۰۰۰ امضا در فوریه.
Natalie Bennett Green Party
حمایت ناتالی بنت و حزب سبز.
Oxford Street
تظاهرات در خیابان آکسفورد به مقصد دفتر رییس گالری وقت در مارچ.








Statue

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗