skip to Main Content
مشت بر نقاشی یک و نیم میلیون دلاری
Porpora, Paolo; Still Life of Flowers in an Urn, Butterflies and a Snake; Compton Verney; http://www.artuk.org/artworks/still-life-of-flowers-in-an-urn-butterflies-and-a-snake-54719
فرهنگ کیوسک

مشت بر نقاشی یک و نیم میلیون دلاری

هفته گذشته پسر ۱۲ ساله هنگام بازدید از موزه‌ای در تایوان تعادل خود را از دست داد و مشت خود را در نقاشی یک و نیم میلیون دلاری پائولو پورپورا به نام ‌گل‌ها فرو برد. این اتفاق در حالی افتاد که او همراه با یک تور گروهی از نمایشگاه جمعی با عنوان «چهره لئوناردو، نقاشی‌های یک نابغه» بازدید می‌کرد. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مهم رنسانس ایتالیا تا به امروز به نمایش گذاشته شده بود.

آسیب‌زدن به آثار هنری اغلب عواقب جدی به دنبال دارد. برای نمونه، سال گذشته مردی در دوبلین که در نقاشی ۸ میلیون دلاری کلود مونه با مشت سوراخی ایجاد کرد، به ۶ سال زندان محکوم و برای همیشه از بازدید موزه‌ها منع شد. اما در این مورد خوشبختانه موزه خواهان هزینه از این پسر و خانواده‌اش نشد.

fix_3418068b

قیمت بالای آثار هنری، خارج از دسترس بودنشان برای عموم و نگهداری از آنها در موزه‌ها برای مصون نگه داشته‌شدن از آسیب‌های زمان موضوعات مورد بحث از سوی منتقدان هنر کالایی هستنند.

 

همچنین بخوانید:  سفرنامه فلسطین
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗