skip to Main Content
ما هم صدایمان را برای عفرین بلند می‌کنیم
سیاست

ما هم صدایمان را برای عفرین بلند می‌کنیم

لیلا خالد ، در کنگره حزب دموکراتیکِ خلق‌ها (HDP) در آنکارا گفت: «ما هم صدایمان را علیه جنگ در عفرین بلند می‌کنیم. جنگ‌ها گسترانگیِ زندگی نیستند، بلکه به مرگ منتهی می‌شوند.»

 لیلا خالد، عضو شورای مرکزیِ «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» در کنگره سوم حزب دموکراتیک خلق‌ها که روز یکشنبه در آنکارا با شعار «امید، شجاعت، اراده» برگزار شد، شرکت کرد. در زیر سخنرانی لیلا خالد که در سالن پُر ازدحام کنگره، برای حضار ارائه داد را می‌خوانید:

من حامل پیام تبریکِ مردم فلسطین به شما هستم. دبیر کلِ «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» در زندانِ اسرائیل است. من به همه زندانیان‌مان درود می‌فرستم، به رفیقان‌مان، به صلاح‌الدین دمیرتاش و رفیقانش.

زندان‌ها هویت ندارند. زندان‌ها مشابه یکدیگرند و برای ممانعت از دموکراسی و آزادی ایجاد شده‌اند. ما این را در سیاه‌چاله‌های فرانسوی آموختیم. در همبستگی با شما، ما تمام زندان‌های جهان را نابود خواهیم کرد و به جایِ آن‌ها مدارس و مرکزهای فرهنگی بَرپا می‌کنیم.

امروز در آنکارا، من شاهد دو پرده متفاوت بودم. از یک‌سو تمام پلیس‌هایی که سالنِ کنگره را احاطه کرده‌اند و خیابان‌ها مملو از آنها هستند؛ همان تصویری که ما در فلسطین می‌بینیم. اما از سوی دیگر، من در اینجا مردم کُردستان و ترکیه را می‌بینم. صداهایی که در این سالن بلند می‌شوند، بر صدای پابندهایِ -زنجیرهای- زندان‌ها غلبه خواهد کرد و این به طنین صدای همه مردم تبدیل می‌شود.

هر آنجا که استعمار وجود دارد، هر آنجا که ستم و خشونت باشد؛ مقاومت قوی‌تر خواهد شد. شما در حال مقاومت هستید. شما صدای کسانی هستید که علیه استعمار مقاومت می‌کنند. من از جانب مردمِ مبارزِ فلسطین به شما درود می‌فرستم. ما همچنین صدایمان را علیه جنگ در عفرین بالا می‌بریم. جنگ‌ها گسترانگیِ زندگی نیستند، بلکه منتهی به مرگ می‌شوند. این مردم هستند که زندگی و آینده را می‌سازند. در این سالن، من به مردمانی که در حال مقاومت هستند، درود می‌فرستم.»

لیلا خالد-۱۱ فوریه ۲۰۱۸

همچنین بخوانید:  سرنوشت بوتفليقه در انتظار بشير
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗