skip to Main Content
شکایت نکاچوب از یک خبرنگار به علت افشای برداشت غیرقانونی از جنگل
زمین کیوسک

شکایت نکاچوب از یک خبرنگار به علت افشای برداشت غیرقانونی از جنگل

یک شرکت برداشت چوب پس از انتشار گزارشی در روزنامه قانون از خبرنگار این روزنامه به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده است.
الهه موسوی، نویسنده این گزارش در گفت وگو با میدان می‌گوید هفته گذشته گزارشی در روزنامه قانون از برداشت بیش تر از مجوز درختان شکسته-افتاده جنگل‌های «داراب‌کلا» در مازندران منتشر کرده است اما چند روز پس از انتشار این گزارش، «شرکت سهامی نکاچوب» که در این گزارش نامی از آنها برده نشده بود از نویسنده گزارش شکایت می‌کند.
در این گزارش آمده در جریان طوفان سال ۹۴ و همچنین ریزش برف در سال ۹۵ مازندران، درخت‌های جنگلی بسیاری شکستند و بر کف جنگل افتادند اما این شرکت خارج از سهمیه برداشت قانونی از این درختان برداشت کرده است.
به گفته موسوی برداشت از درختان شکسته و افتاده هم نیاز به مجوز دارد اما این شرکت پس از لورفتن عمل غیرقانونی‌اش به صورت تقلبی روی درخت‌های برداشت‌شده علامت‌گذاری کرده و روی آنها کد زده است تا این کار را قانونی جلوه دهد.
موسوی با اشاره به اینکه جنگل‌بانان منطقه در این‌باره به به اداره منابع طبیعی گزارش داده بودند ولی آنها ترتیب اثری نداده‌اند، اضافه می‌کند پس از انتشار این گزارش متوجه شده این شرکت پرونده‌ای در دادسرای شعبه ششم ساری علیه او تشکیل داده و او را به دادگاه احضار کرده است، هرچند بر اساس قانون، دادسرای مازنداران صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی را ندارد و باید دادسرای فرهنگ و رسانه‌ها به این موضوع رسیدگی کند.
او با تاکید بر اینکه اسناد زیادی به صورت کتبی و تصویری و ویدیو در اختیار دارد که نشان می‌دهد این شرکت تخلف کرده، می‌گوید با این حال از طرف شرکت به نشر اکاذیب متهم شده است.

همچنین بخوانید:  خاکستر شدن ۱۰۰هزار هکتار جنگل و مرتع طی ۵ سال

این خبرنگار حوزه محیط زیست می‌گوید حجم تخلف به حدی بوده که بازرسی سازمان جنگلها هم وارد ماجرا شده تا مشخص شود چه میزان برداشت غیرقانونی در این منطقه انجام شده است.
موسوی می‌گوید مستنداتش را به دادگاه و قوه قضاییه ارائه می‌کند تا متخلف مشخص شود. به گفته او این شرکت تخلفات دیگری هم داشته از جمله اینکه برای برداشت چوب از جنگل باید قطعه‌ای به عنوان شاهد در نظر گرفته شود و شرکت حق برداشت از این قطعه را ندارد اما این شرکت حتی از این قطعه هم برداشت کرده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗