skip to Main Content
کلانتری: وضعیت امروز محیط زیست نتیجه عملکرد ماست
زمین کیوسک

کلانتری: وضعیت امروز محیط زیست نتیجه عملکرد ماست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعتراف کرده وضعیت امروز و مشکلاتی که با آن دست به گریبانیم نتیجه عملکرد خود ما و کار خود ما بوده نه کار کسان دیگری. این ما بودیم که بدون آینده نگری و بدون کار کارشناسی منابع آبی خود را بی‌رویه مصرف کردیم.

عیسی کلانتری با اشاره به سوءمدیریت مصرف آب در طول دهه‌های گذشته در کشور اضافه کرده در طول ۴۰ سال اخیر بزرگترین صدمات به محیط زیست از طرف خود ما انجام شده است.

او برای نمونه به جانمایی صنایع فولاد و پتروشیمی اشاره کرده و گفته به‌جای اینکه این صنایع را در سواحل جنوبی کشور مستقر کنیم این صنایع را در مرکز کشور توسعه دادیم و در کشاورزی به جای استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مدرن‌سازی کشت بدون بهره‌وری و بی‌رویه آب‌های کشور را هدر دادیم.

ده‌ها سال است که فعالان محیط زیست و کارشناسان حوزه آب درباره سدسازی بی‌رویه، طرح‌های انتقال آب و استفاده غیراصولی از منابع آبی برای کشاورزی هشدار می‌دهند اما هیچ دولتی مدیریت علمی منابع آب را در دستورکار خود قرار نداده است.

کلانتری که این روزها از منتقدان کشاورزی بدون بهره‌وری است سال‌ها وزیر کشاورزی بوده و سیاست خودکفایی در محصولات آب‌بر را دنبال کرده است. او همچنین چندی پیش درباره انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر به معاون اول رئیس دولت نامه نوشته بود. او پیشتر پیش‌بینی کرده بود که ایران با شرایط آبی امروز تا ‍۱۵سال آینده از بین می‌رود

همچنین بخوانید:  افزایش فعالیت غول زباله‌آفرین جهان: نستله
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗