skip to Main Content
پیاده‌ها قربانی ۶۱درصد تصادف‌های منجر به مرگ در تهرانند
جامعه کیوسک

پیاده‌ها قربانی ۶۱درصد تصادف‌های منجر به مرگ در تهرانند

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته بر اساس بررسی‌ها و تحلیل‌های انجام شده طی ۶ ماه نخست امسال، عابران پیاده در تصادفات فوتی ۶۱ درصد، موتورسواران ۲۵ درصد و سواری‌ها و وسایل نقلیه متفرقه ۱۴ درصد سهم داشته‌اند.

به گفته حسن عابدی در اغلب تصادفات فوتی خود عابران پیاده مقصرند چون بدون رعایت قوانین و مقررات از عرض بزرگراه‌ها عبور می‌کنند و موجب بروز تصادف در بزرگراه‌ها و معابر شهری می‌شوند.

شیوه‌های نادرست شهرسازی، محدودشدن محل‌های حضور عابران پیاده، اولویت سواره‌ها به پیاده‌ها، کمبود فضاهای عبور عابران پیاده و در نهایت بی‌توجهی سواره‌ها به پیاده‌ها نکاتی است که اغلب در دلایل تصادف‌ با عابران از طرف مسئولان فراموش می‌شود. در همین‌حال برای عبور عابران از عرض خیابان پل‌های هوایی و زیرگذر ساخته می‌شود که علاوه بر دشواربودن رفت و آمد از آنها شهروندان را از سطح زمین حذف می‌کند.

در بسیاری از جوامع توسعه‌یافته شهرها به دنبال کم‌کردن از بزرگراه‌ّها و توسعه فضاهای حضور مردم در شهرند، ضمن اینکه در هر نقطه شهر حق عبور با عابران پیاده است با این‌حال تفکر غالب در ایران حق‌تقدم خودروها بر عابران پیاده است که احتمالا یکی از بزرگترین دلایل تصادف‌‌های منجر به مرگ در شهرهاست.

همچنین بخوانید:  دربارۀ ناشنوایی و عمل کاشت حلزون گوش
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗