skip to Main Content
راه‌اندازی اولین فروشگاه مواد غذایی تاریخ‌گذشته در آلمان
اقتصاد جامعه کیوسک

راه‌اندازی اولین فروشگاه مواد غذایی تاریخ‌گذشته در آلمان

فروشگاه «غذای خوب» (The Good Food) برای اولین‌بار با عرضه مواد غذایی پسمانده و موادی که تاریخ مصرفشان گذشته در آلمان راه‌اندازی شده است. این فروشگاه اولین در آلمان و سومین از نوع خود در تمام اروپا است. از سبزیجات گرفته تا هر ماده غذایی دیگری در این فروشگاه عرضه می‌شود. تمام این موادغذایی باید به عنوان ضایعات از بین برده می‌شدند.

یک ویژگی دیگر نداشتن قیمت ثابت بر روی محصولات است. این مشتریانند که تصمیم می‌گیرند چه مبلغی برای هر محصول بپردازند.

هر ساله یک سوم موادغذایی تولیده شده در جهان به عنوان پس‌مانده دور ریخته می‌شوند. این موضوع، نیکول کلاسکی را به گشایش فروشگاه «غذای خوب» ترغیب کرد. بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (FAO) اگر یک چهارم موادغذایی دور ریخته شده نگهداری می‌شدند، این امکان وجود داشت که ۹۰۰ملیون نفر از گرسنگی نجات داده شوند.

گزارش سازمان فائو (FAO) نشان می‌دهد که در سطح خرده فروشی، موادغذایی به میزان بالایی به ضایعات تبدیل می‌شوند، به این دلیل که جذاب به نظر نمی‌رسند.

کلاسکی درباره سلامت این محصولات نگران نیست. او می‌گوید: «تاریخ انقضای روی یک محصول تنها یک پیشنهاد به مشتری است، بیشتر محصولات عمرشان خیلی بیشتر از تاریخ مصرف رویشان طول می کشد.» برخلاف فروشگاه‌های سنتی که به دنبال سودند این فروشگاه به دنبال اثرگذاری اجتماعی است.

همچنین بخوانید:  یک‌پنجم دانش‌آموزان ایران به اپلیکیشن شاد دسترسی ندارند
یک نظر
  1. رویکرد جالبی ست با امید به ایجاد فضایی امن در همه کشورها برای انجام چنین اقدامات انسان دوستانه و بلکه حامی محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗