skip to Main Content
ممانعت هیات‌رئیسه شورا از دسترسی اعضا به اطلاعات مالی
جامعه کیوسک

ممانعت هیات‌رئیسه شورا از دسترسی اعضا به اطلاعات مالی

هیات رئیسه شورای شهر تهران، چشم اعضا را برای رسیدگی به امور مالی شهرداری بسته است. این تعبیری است که رحت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جلسه امروز (سه‌شنبه ۷ دی) به کار برده است.

اعضای شورای شهر تهران بارها به شیوه اداره شورا اعتراض داشته‌اند. حافظی بارها از تلاش هیات رئیسه شورا برای بی‌خبرگذاشتن اعضا از اتفاقات داخل شهرداری انتقاد کرده است. به گفته او شورای شهر تهران برای رسیدن به نظارت همه جانبه به زیرساخت نیاز است که «این آقای رئیس شورا» اجازه ایجاد چنین زیرساختی را نمی دهد و «این آقای شهردار» از ایجاد این نوع زیرساخت‌ها استقبال نمی‌کند.

برخی دیگر از اعضای شورا مانند غلامرضا انصاری، ریاست مهدی چمران بر شورا را «فاجعه» توصیف کرده‌اند. این اعتراض‌ها از شورای دوم ادامه دارد و بارها با تعابیری مانند «اداره پادگانی» و «کدخدامنشانه» توصیف شده‌اند.

جلوگیری از رسیدن اطلاعات درست به اعضای شورا، مخالفت با تاسیس مرکز مطالعات شورای شهر، مخالفت با تاسیس دیوان محاسبات شهری، بررسی موضوعات مهم در جلسه‌های غیرعلنی، چشم‌پوشی از تخلفات شهرداری، اغماض در مغایرت‌های مالی شهرداری و مواردی از این دست از جمله فعالیت‌هایی است که در کارنامه هیات رئیسه شورای شهر تهران وجود دارد. در پرونده واگذاری املاک شهرداری نام برخی از اعضای هیات رئیسه شورای شهر هم دیده می‌شود.

همچنین بخوانید:  دفاع شورای شهر تهران از احداث اتوبان در پارک ملی سرخه‌حصار
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗