skip to Main Content
مدرسه کانکسی در آتش بخاری نفتی سوخت
جامعه کیوسک

مدرسه کانکسی در آتش بخاری نفتی سوخت

نشت نفت از بخاری یک مدرسه کانکسی در استان بوشهر را به آتش کشید. این واقعه در روستای بارگاهی استان بوشهر رخ داده و طی آن تمامی میز و نیکمت‌ها و وسائل دانش‌آموزان در آتش از بین رفته است. طبق گفته نائب رئیس شورای این روستا، «فداکاری حسن مال احمدی، معلم مدرسه باعث شد ۲۴ دانش‌آموز مدرسه از مرگ نجات پیدا کنند».

روستای بارگاهی دارای یک مدرسه بود که در زلزله ۲ سال پیش دشتستان از بین رفت. از آن زمان، ۴۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی این روستا در کانکس به ادامه تحصیل مشغولند.

آتش‌سوزی در مدارس ناشی از سیستم‌های گرمایشی ناایمن، بارها به مرگ و سوختگی دانش‌آموزان منجر شده است. از جمله آذرماه سال ۹۱ آتش‌سوزی در مدرسه انقلاب اسلامی شین‌آباد پیرانشهر باعث سوختگی ۲۹ دانش‌آموز این مدرسه و مرگ دو تن از آنها شد. چند هفته پیش نیز حادثه مشابهی در مدرسه روستای قوبوز آذربایجان‌شرقی رخ داد که ۸ دانش‌آموز کلاس باز هم توسط معلم نجات یافتند و معلم خود دچار سوختگی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش چندی پیش ضمن اعلام ممنوعیت استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد گفته بود «آموزش و پرورش از لحاظ تامین بخاری‌های مجاز و استاندارد هیچ مشکل بودجه‌ای ندارد». در همین حال یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز خبر داده بود که برخی مدارس کشور با «بخاری‌های هیزمی» گرم نگه داشته می‌شوند. از میان حدود ۵۳۰ هزار کلاس درس در ایران، کماکان ۹۶ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.

همچنین بخوانید:  حذف پیاده‌ها از شهر، ادامه یک سیاست قدیمی با مدیریت جدید
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗