skip to Main Content
کیوسک

گاوراس: درباره وضع موجود اروپا،کسی مانند چاپلین می‌تواند فیلم بسازد

کوستا گاوراس، کارگردان برجسته یونانی و از حامیان سیپراس می‌گوید از وضع کنونی اروپا شاید کارگردانی مانند چارلی چاپلین بتواند فیلم بسازد.

وی در این گفتگو با یورونیوز، به قابلیت سیاست‌مداران اروپا برای ایفای نقش‌های کمدی اشاره کرد و گفت: همین که با جدیت چنین کارهای سبکی را انجام داده‌اند، باعث خنده مردم شده‌اند. چون در مقام سیاست‌مدار ما را به این وضعیت مسخره رسانده‌اند. کارگردان فیلم Z، با ستایش از الکسیس سیپراس افزود: او با اکثریت نه چندان قابل توجهی به قدرت رسیده است و مثل تمام سیاست‌مداران به مردم وعده‌هایی داد تا او را انتخاب کنند و بعد برگزیده شد. کارهایی می‌کند که همه سیاست‌پیشه‌ها انجام نمی‌دهند؛ یعنی تلاش می‌کند وعده‌هایش را عملی کند و بر این کار اصرار می‌ورزد.

کوستا گاوراس، فیلم‌ساز یونانی‌الاصل و ساکن فرانسه است که در فیلم‌هایش بیشتر به مضامین سیاسی و اتفاقات اجتماعی پرداخته است. آخرین فیلم او، «سرمایه» درباره مردی است که به تازگی رئیس بانک شده است. بانک او گرفتار یک شرکت بزرگ آمریکایی می‌شود که به دنبال ایجاد اختلال در بازار است و در همین حال چند شرکت و هزاران زندگی را نابود می‌کند.

همچنین بخوانید:  بنکسی مسئولیت خردکردن ستاره پرچم اتحادیه اروپا را برعهده گرفت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗